وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود اعلام کرد: در پی تلاش طولانی مدت که این اواخر افزایش یافت"، سفیر ایران در بیروت در تماس با وزیر خارجه موافقت رسمی مسئولان ایرانی با درخواست میشل عون از حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر عفو نزار زاکا به مناسبت عید فطر را اعلام کرد.

به گزارش جماران؛ وزارت خارجه لبنان امروز(سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد، مسئولان ایرانی با درخواست میشل عون رئیس جمهوری لبنان از همتای ایرانی خود مبنی بر عفو "نزار زاکا" موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود اعلام کرد: "در پی تلاش طولانی مدت که این اواخر افزایش یافت"، سفیر ایران در بیروت در تماس با وزیر خارجه موافقت رسمی مسئولان ایرانی با درخواست میشل عون از حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر عفو نزار زاکا به مناسبت عید فطر را اعلام کرد.

این در حالی است که وزیر خارجه لبنان نیز در همین ارتباط نامه ای به همتای ایرانی خود ارسال کرده بود.

سفیر ایران در بیروت در این تماس همچنین اعلام کرد مسئولان ایرانی هر زمانی آماده پذیرش هر هیات لبنانی برای تحویل نزار زاکا هستند که مشمول عفو قرار گرفته است.

بر اساس این بیانیه وزیر خارجه این موضوع را به اطلاع رئیس جمهوری رساند و او نیز بلافاصله از "عباس ابراهیم" مدیرکل امنیت لبنان خواست این موضوع را با هماهنگی سفارت لبنان در تهران پیگیری کند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه آمده است:از مسئولان ایرانی دست اندرکار این موضوع به دلیل پایان دادن به این پرونده و گام برداشتن در مسیر تقویت روابط دو جانبه تشکر می کنیم؛ روابطی که لبنان بر اساس آن تقویت همکاری و احترام متقابل و احترام به حاکمیت دو کشور در راستای تحقق منافع مشترک بنابر قانون بین الملل را خواستار است.

نزار زاکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا درشهریور ۹۴ در ایران بازداشت و بنابر اعلام مقام‌های قضایی ایران به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴.۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.