سناتور کریس مورفی تاکید کرده ترامپ به خوبی می‌داند که رای فروش سلاح را از دست می‌دهد کنگره و مردم آمریکا با فروش این بمب‌ها به عربستان سعودی مخالفند و اکنون وقت آن است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بایستند و به رییس جمهور بگویند این روند خطرناک را آغاز نکند.

به گزارش جماران؛ دموکرات‌های کمیته روابط خارجه سنای آمریکا هشدار دادند که رییس جمهور ترامپ احتمالا به زودی برای فروش سلاح به عربستان سعودی بدون حمایت کنگره وارد عمل خواهد شد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور باب منندز، از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی، گفت: من اخباری دارم که نشان می‌دهد آنها یکسری بندهایی برای انجام این معامله در نظر گرفته‌اند، بندهایی که به اعتقاد من قانونی نیستند و نباید اجرا شود و انجام آنها نقض قوانین کنگره خواهد بود و پیامدهای بسیار جدی خواهد داشت.

اظهارات منندز پس از توییت سناتور کریس مورفی ایراد شد که گفته بود شنیده است ترامپ از یک خلا در قانون کنترل فروش سلاح استفاده کرده و فروش بمب‌های جدید به عربستان سعودی را اجرایی خواهد کرد و به این ترتیب می‌تواند مانع مخالفت کنگره شود.

مورفی گفته است که این اتفاقات طی روزهای آینده رخ خواهد داد.

وی تاکید کرده است ترامپ به خوبی می‌داند که رای فروش سلاح را از دست می‌دهد کنگره و مردم آمریکا با فروش این بمب‌ها به عربستان سعودی مخالفند و اکنون وقت آن است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بایستند و به رییس جمهور بگویند این روند خطرناک را آغاز نکند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در عرصه سیاسی ما نمی‌توانیم در مورد فروش سلاح‌های احتمالی قبل از این‌که به طور رسمی به کنگره اعلام شود اظهارنظر کنیم.

براساس قانون کنترل فروش سلاح، فروش سلاح به هر کشوری در صورتی که رییس جمهور ضرورت آن را تایید کند امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.