یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‎گوید: CFT و پالرمو همچنان در کمیسیون‎های مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است.

به گزارش جماران، مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایرناپلاس با بیان اینکه، CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج نشده است، اعلام می‎کند: از ابتدا تصمیم گرفته شد لوایح پالرمو و CFT با هم در کمیسیون مربوطه در مجمع بررسی شود و خود مجمع تشخیص، درباره آن اظهارنظر کند.

انصاری در ادامه تأکید می‎کند: در حال حاضر CFT و پالرمو باید در کمیسیون مربوطه بررسی و گزارش آن به صحن فرستاده شود و صحن درباره آن تصمیم‌گیری کند، اما هنوز گزارش نظر کمیسیون به مجمع فرستاده نشده ‎است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارنظر دیروز سیدمحمد صدر، دیگر عضو مجمع، مبنی بر اینکه بررسی این لوایح از دستور کار مجمع خارج شده است توضیح می‌دهد: شاید منظور آقای صدر هم همین بوده که در حال بررسی در کمیسیون‎هاست. درواقع CFT و پالرمو همچنان در حال بررسی است.

دیروز صدر به همشهری گفته‎ بود لوایح CFT و پالرمو هر دو از دستور کار مجمع خارج شده‌اند و دلیل این اتفاق را هم باید از دبیرخانه و رئیس مجمع بپرسید.

مجلس شورای اسلامی سال گذشته، به ترتیب الحاق ایران به دو کنوانسیون پالرمو (کنوانسیون با جرائم سازمان یافته فراملی) و CFT (کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم) را تصویب کرد. مصوبه‌هایی که با ایرادهای شورای نگهبان مواجه شد. پس از چند بار رفت‌وبرگشت این دو کنوانسیون میان مجلس و شورای نگهبان، در نهایت تصمیم‌گیری درباره الحاق یا عدم الحاق ایران به دو کنوانسیون، به مجمع تشخیص مصلحت نظام گذارده شد. اما تا به حال با وجود برگزاری چند جلسه پیاپی در مجمع تشخیص با دستور رسیدگی به این لوایح هنوز سرنوشت آن‌ها مشخص نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.