عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به احتمال قرار دادن سپاه در فهرست تروریست از طرف آمریکا تاکید کرد که مسئله ایران با آمریکا به موضوعات دگیری ارتباط دارد و ماجرای این لوایح متفاوت است.

به گزارش جماران؛ اعتمادآنلاین نوشت: مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره گمانه‌زنی‌هایی که برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر رد لوایح پالرمو و CFT مطرح می‌کنند، عنوان کرد: باید این لوایح بار دیگر در کمیسیون‌ها بررسی شوند و اعضا برای اظهارنظر به مجمع بیایند تا بتوان درباره این موضوع نظر داد.

 

او همچنین با اشاره به احتمال قرار دادن سپاه در فهرست تروریست از طرف آمریکا تاکید کرد که مسئله ایران با آمریکا به موضوعات دگیری ارتباط دارد و ماجرای این لوایح متفاوت است. مشروح این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

 

*مشخص است که لوایح پالرمو و CFT چه زمانی مجددا در صحن مجع بررسی می‌شوند؟

 

نه، این لوایح فعلا در مرحله کمیسیونی است. کمیسیون‌ها بررسی می‌کنند و زمانی که نتیجه بررسی‌های آنها مشخص شد در دستور مجمع قرار می‌گیرد.

 

*قرار بود کمیسیون ویژه این لوایح را بررسی کند، سرنوشت آن کمیسیون چه شد؟

 

بله، قرار است کمیسیونی مشترک این کار را انجام دهد. منتها قرار بود این کمیسیون بعد از تعطیلات تشکیل شود، الان بعد از تعطیلات این کمیسیون باید بررسی کند و گزارش دهد.

 

*اطلاع دارید که جو مجمع درباره این لوایح به چه شکل است؟ پیش از سال جدید خبرهایی از احتمال رد شدن این لوایح در مجمع و منفی شدن نظر اعضای مجمع منتشر شده بود.

 

نه، من در حال حاضر از نظر اعضا اطلاع ندارم. باید کمیسیون تشکیل شود و اعضا در جلسات شرکت کنند تا ببینیم نظرات به چه نحوی پیش می‌رود.

 

*برخی از طولانی شدن زمان بررسی صحبت می‌کنند؟

 

الان نمی‌توان درباره این موضوع نظر داد. باید کمیسیون‌ها تشکیل جلسه بدهند و از میزان زمانی که هر کمیسیون برای بررسی اختصاص می‌دهد، زمان تقریبی برای بررسی لوایح مشخص می‌شود.

 

*اگر این اقدامی که از طرف آمریکا علیه سپاه انجام شده است در کنگره آمریکا هم تصویب شود و به صورت رسمی اجرا شود، می‌تواند بر بررسی این لوایح تاثیر بگذارد و موجب رد آن شود؟

 

نه، ارتباطی به این موضوع ندارد. مسئله ما با آمریکا که خارج از این موضوعات است، این معاهدات موضوع دیگری است و ارتباطی به آمریکا ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1161102
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.