پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک مقام پاکستانی خبر داد:

توسعه تجارت تهاتری پاکستان با ایران

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی طی نشستی با اعضای کمیسیون امور تجارت مجلس ملی این کشور گفت که تجارت کالا با کالا میان پاکستان و ایران توسعه خواهد یافت.

به گزارش جماران؛ مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی گفت: این کشور تصمیم دارد تجارت تهاتری با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.

رسانه های پاکستانی امروز (جمعه) گزارش دادند: «عبدالرزاق داود» طی نشستی با اعضای کمیسیون امور تجارت مجلس ملی این کشور گفت که تجارت کالا با کالا میان پاکستان و ایران توسعه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: قرار شد پاکستان در قبال دریافت برق و گاز مایع طبیعی از ایران، محصولات کشاورزی به این کشور صادر کند.

عبدالرزاق داود که اردیبهشت سال جاری به همراه «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به ایران سفر کرده بود، گفت: تجارت تهاتری محصولات کشاورزی در طرح بازرگانی اخیر که از سوی نخست وزیر ابلاغ شده بود، گنجانده شده است.

در جریان سفر رسمی عمران خان به ایران در اول اردیبهشت امسال، قرار شد تا بیست و یکمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی در نیمه دوم سال 2019 و نشست آتی کمیته مشترک تجاری در اواسط تیر سال جاری در اسلام آباد برگزار شود.

در نشست های آتی مسئولان ایران و پاکستان افتتاح دو گذرگاه جدید مرزی 'گبد - ریمدان و مند - پیشین و همچنین امضای توافقنامه تاسیس بازارچه جدید مرزی در نشست های آتی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به اعتقاد کارشناسان با وجود مناسبات خوب سیاسی و امنیتی ایران و پاکستان و تعلقات فرهنگی و تاریخی بویژه در دو حوزه اسلامی و فرهنگ فارسی به عنوان ریشه اصلی مشترکات دو ملت، فضای حاکم بر تعاملات اقتصادی دو کشور در حد انتظار نیست.

پاکستان به عنوان کشوری با جمعیت بیش از 220 میلیون نفر گر چه صادرکننده مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامی است، اما می تواند به عنوان مقصد صادراتی محصولات ایران در زمینه های مختلف بویژه لوازم ساختمانی، کاشی، سرامیک و سیمان مطرح شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.