رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به حمله پهپادی کشورش به تاسیسات نفتی عربستان اشاره و خاطرنشان کرد که عملیات نهم رمضان عملیاتی استراتژیک بود زیرا گاو شیرده ترامپ را هدف قرار داد.

به گزارش جماران؛ رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله گفت: جنایت امروز ائتلاف سعودی-آمریکایی دلیلی بر شکست نظامی و سیاسی نیروهای متجاوز و ناتوانی آنها در برابر عملیات ارتش و کمیته های مردمی است.

به گزارش شبکه خبری المسیره، محمد عبدالسلام با محکوم کردن حملات روز پنجشنبه جنگنده های سعودی به مناطق مسکونی صنعا که ده ها کشته و زخمی به جاگذاشت افزود: حمله به غیرنظامیان در ماه مبارک رمضان در پی عملیات ارتش و کمیته های مردمی به یکی از تاسیسات لجستیکی دشمن، شکست نظامی، سیاسی، اخلاقی و رسانه ای نیروهای متجاوز را ثابت می کند.

سخنگوی جنبش انصارالله معیارکشورهای غربی و استعماری را در برخورد با اوضاع یمن وحشیانه توصیف و آن را محکوم کرد.

وی گفت: برخی کشورها معتقدند ما با عربستان منافع مشترک داریم و از آن کشور پول می گیریم.

عبدالسلام به حمله پهپادی کشورش به تاسیسات نفتی عربستان اشاره و خاطرنشان کرد که عملیات نهم رمضان عملیاتی استراتژیک بود زیرا گاو شیرده ترامپ را هدف قرار داد.

وی با بیان اینکه مردم یمن با سلاح های آمریکایی و فرانسوی به قتل می رسند، این سئوال را مطرح کرد که آیا از این کشورها انتظار داریم از مردم مستضعف یمن دفاع کنند؟.

سخنگوی جنبش انصارالله گفت: ما تنها به خداوند توکل و به انسان های شرافتمند جهان تکیه می کنیم نه به جامعه بین الملل.

در تازه ترین جنایت آل سعود علیه مردم یمن، جنگنده - بمب افکن های عربستان و ائتلاف آمریکایی - عربی امروز برخی مناطق مسکونی صنعا (پایتخت) را هدف قرار دادند که در جریان آن 52 یمنی کشته و زخمی شدند.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن به شبکه خبری 'المسیره' یمن اطلاع داد که صبح امروز جنگنده - بمب افکن های آل سعود چند منطقه مسکونی در تقاطع «الرقاص و الرباط» در مرکز شهر صنعا را هدف قرار دادند.

وی افزود: عملیات آواربرداری و بیرون کشیدن اجساد همچنان ادامه دارد و ممکن است شمار تلفات و مجروحان به بیش از 52 نفر هم برسد.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.