پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک زن جوان با پرتاب تخم مرغ به طرف 'اسکات موریسون'، نخست وزیر این کشور اعتراض خود را نسبت به وضعیت بد مهاجران در استرالیا اعلام کرد.

روزنامه 'سیدنی مورنینگ هرالد' استرالیا روز سه شنبه گزارش داد که موریسون در مراسم راهپیمایی انتخاباتی در انجمن زنان استرالیا در مرکز تفریحی 'آلبری' در حال گفت وگو با برخی از این زنان بود که زن جوان 25 ساله تخم مرغی را در اعتراض به وضعیت مهاجران در کشورش، به سمت سرش پرتاب کرد.
به گزارش پلیس ایالت 'نیو ساوث ولز'، هوشیاری محافظان نخست وزیر موجب شد که تخم مرغ که ظاهرا کاملا آب پز و سفت بود به سرش اصابت نکند و ضارب نیز درجا دستگیر شد.
براساس این گزارش، اگرچه به نخست وزیر و یا ضارب که در این گزارش نامی از وی برده نمی شود در این حادثه آسیبی وارد نشد اما یک زن مسن در گیر و دار تعقیب و گریز پلیس برای دستگیری ضارب زخمی شد و بعد از آنکه بر زمین افتاد به کمک نخست وزیر از زمین برخاست.
این گزارش حاکی است که زن جوان معترض هنگام ارتکاب به این عمل، خطاب به خبرنگاران به وضعیت ناگوار انسانی در جزیره 'مانوس' در کشور همسایه در 'پاپوا گینه' اشاره کرد که پناهجویان به استرالیا در آن در شرایط بسیار بدی نگهداری می شوند.
براساس این گزارش، نخست وزیر بعد از این حادثه در پیامی توییتری نوشت که 'ما در برابر این قبیل اقدامات، خواه از طرف فعالان ضعیف‌النفسی که هیچ احترامی برای کسی قائل نیستند و یا اعضای اتحادیه‌های کارگری، به شدت می ایستیم'.
به گزارش ایرنا، دولت استرالیا معمولا مهاجران را در اردوگاه ها و بازداشتگاه های گروهی در جزیره 'نائورو' و یا مانوس نگهداری می کند به گونه ای که وضعت بد زندگی در آنها موجب شد تا کنون ده تن از این پناهجویان براثر این بی عدالتی و جرایم در آنها، خودکشی کنند.
از جمله در پی حمله و تیراندازی یک فرد نژاد پرست استرالیایی در اواخر اسفند 97 به دو مسجد در 'کرایست‌چرچ' نیوزیلند بود که 49 نفر از نمازگزاران آن جان باخته بودند.
در ماه مارس، یک نوجوان استرالیایی دیگر، تخم‌مرغی را به سمت یکی از قانونگذاران جنجالی راستگرای استرالیا پرتاب کرد که برنامه مهاجرتی را عامل تیراندازی‌های گسترده به مساجد نیوزیلند توصیف کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.