رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران خدوم و ارزشمند زیادی در کشور داریم اظهار داشت: باید مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، وحدت را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شروط ۱۲گانه آمریکا شرف ملت ایران را زیر پا می‌گذارد، گفت: این شروط حقوق ملت را به ذلت می‌کشد پس باید در مقابل این اقدامات بایستیم و صبور باشیم.

علی لاریجانی ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام معلم در شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: تمامی خانواده‌ها از بدو حضور فرزندانشان در نظام آموزشی با معلم سر و کار دارند و از این نظر معلمان ما در قلب مردم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منزلت و مقام معلم یک امر ابدی است تاکید کرد: معلمان همواره مورد احترام هستند و آینده سازان کشور توسط آنها تربیت می‌شوند؛ معلمان با وجود تمامی مشکلات، با شرافت زندگی می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معلمان، آینده سازان کشور هستند؛ آنها برای آینده کشور نیز دردمند هستند و اگر در این مسیر سختی می‌کشند نیز برای عزت کشور است.

لاریجانی افزود: معلمان قشر شریف و مهمی در کشور هستند و اگر هم دردی دارند برای جامعه است و مسئله شخصی ندارند و مجموع زحمات معلمان سبب شده تا فرزندانی مجاهد را برای آینده کشور تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه معلمان رسالت خطیری را برعهده دارند و آن این است که فرزندان ما را متناسب با نیاز زمان تربیت می‌کنند عنوان کرد: شهید مطهری در این مسیر راهنما و الگوی معلمان است؛ ایشان تفکر انقلاب را در تئوری پردازی خود ساماندهی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امثال شهید مطهری و بهشتی و رهبران صدر انقلاب اسلامی برای کشور زحمات زیادی را متحمل شدند؛ شهید مطهری برای فعالیت علمی ارزش زیادی قائل بودند.

لاریجانی با اشاره به اینکه کارکرد مدرسه و دانشگاه این است که افرادی فاضل و مبتکر را تربیت کند تاکید کرد: شهید مطهری نیز همین رویکرد را داشتند زیرا خودشان نیز اهل تامل و تفکر بودند و افرادی را که پرورش می‌دادند نیز دارای این خصلت بودند.

وی ادامه داد: فهرست کتب متعدد منتشر شده از سوی ایشان بیانگر ذهن سیال شهید مطهری است؛ آثار و افکار شهید مطهری محمل و بستر مناسبی برای بحث و بررسی فراهم کرده و بیانگر تفکری نظام‌مند از انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید سازوکاری طراحی شود تا خدمات مناسب به بازنشستگان از طریق صندوق‌های بازنشستگی ارائه شود خاطرنشان کرد: برای مثال از دولت درخواست کردیم بدهی معلمان پرداخت شود تا گلایه صورت نگیرد؛ دولت باید تمهیداتی فراهم کند تا مشکلات صندوق‌ها برطرف شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه یکی از علت مشکلات صندوق‌ها این است که سن بازنشستگی کم شده و صندوق توان اجرایی را ندارد خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که گاهی تصمیمی ممکن است مشکل یک قشر را حل کند اما برای اقشار دیگر ممکن است مشکلات ایجاد کند؛ لایحه رتبه‌بندی معلمان را دولت با فشار مجلس ارائه کرد زیرا نمی‌توانستیم طرحی را که بار مالی داشته باشد تصویب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات معیشتی مردم را قبول داریم و تا جایی که مقدور بود نیز در مجلس عمل کردیم اما باید اقدامی صورت دهیم که تمامی اقشار بتوانند زندگی خود را اداره کنند؛ براساس این رویکرد افزایش 400 هزار تومانی حقوق مطرح شد؛ باید عنوان کرد که مجلس از طرح‌های افزایش سطح معیشتی معلمان استقبال می‌کند اما در مجموع مشکلاتی نیز در کشور وجود دارد که دشمنان ایجاد کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران خدوم و ارزشمند زیادی در کشور داریم اظهار داشت: باید مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، وحدت را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: آمریکا پیش از توافق هسته‌ای اعلام کرد که می‌خواهیم در این رابطه با شما توافق کنیم از این رو به مدت دو سال مذاکرات صورت گرفت و در این عرصه به توافق رسیدیم و همه کشورها این توافق را پذیرفتند، حال یک موجود عجیب و غریب به زیر این قرارداد زده ‌و اعلام می‌کند که شما باید 12 شرط جدید من را بپذیرید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شروط 12گانه آمریکا شرف ملت ایران را زیر پا می‌گذارد، افزود: این شروط حقوق ملت را به ذلت می‌کشد پس باید در مقابل این اقدامات بایستیم و صبور باشیم زیرا در صورت ایستادگی این موجود مجبور به تمکین خواهد شد. ملت ایران اینگونه نیست و ما با تمدن و ریشه‌دار هستیم و مدیران کشور باید از حقوق ملت دفاع کنند و به نیازهای مردم توجه کنند. شرایط سخت است و باید با تلاش بیشتر مشکلات را حل کنیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید در مقابل این موجود ایستادگی کرد زیرا در غیر این صورت آنها جلوتر می‌آیند اظهار داشت: اگر امروز مقابل آمریکا نایستیم آنها چند قدم جلوتر می‌آیند و بدتر از کاری که با عربستان کردند با ما می‌کنند. آنها هم از عربستان پول گرفتند و هم به آنها توهین می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی و حمایت از تولید در کشور بیان کرد: از این طریق، ثروت در کشور ایجاد می‌شود و اگر اقتصاد کشور روی پای خود بایستد و توانمند شود ما نیز روی پای خود می‌ایستیم. مجلس نیز قطعا پیگیر تمامی مطالبات اقشار و معلمان است.

لاریجانی همچنین در واکنش به اشاره‌ای مبنی بر حضورش‌ در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، اظهار کرد: ما در این وادی نیستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.