به گزارش جماران؛ علیرضا مرادی، خبرنگار، در یادداشتی در ایرنا نوشت:

«تلاش‌های فزاینده دولت آمریکا و لابی ضدایرانی برای گسترش جوّ ایران‌هراسی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، از سال‌ها قبل آغاز شده و دامنه این اقدامات امروز به سینمای ایران رسیده است.

تلاش برای به انزوا کشاندن ایران و جلوگیری از ارسال خبرهای مثبت و غیرسیاسی همچنین ارائه تصویر کشوری فرهنگ ستیز از جمهوری اسلامی، در سطح رسانه‌های بین المللی مهم‌ترین محور تلاش‌های ضد ایرانی است.

پس از حضور پررنگ سینماگران بین‌المللی در ایران به بهانه برپایی جشنواره جهانی فیلم فجر سال گذشته، اقدامات تبلیغاتی توسط نهادهای صهیونیستی و آمریکایی آغاز شد تا جایی که برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از «توسعه ‌‌جهانی شدن سینمای ایران» اظهار نگرانی کردند. 

این تلاش ها از فروردین سال 1398 در یک حرکت هماهنگ و به شکل چشمگیری برای مجاب کردن فیلمسازان و منصرف‌ کردن آنها از حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر شدت بیشتری یافت؛ تا حدی که برخی میهمانان در یک‌ ماه گذشته، حضور نیافتن خود را به صورت کتبی به دبیرخانه جشنواره اعلام کردند. 

در بررسی‌های فنی انجام شده مشخص شده است بخش عمده‌ای از این انصراف‌ها به استناد ایمیل‌هایی است که از منابعی خاص برای مهمانان این رویداد سینمایی به بهانه‌های حقوق بشری و ادعاهای دروغین در راستای ایران هراسی، ارسال و علت انصراف مهمانان سینمایی اعلام شده است.

این موضوع در مکاتبات گوناگون توسط مهمانان خارجی جشنواره مطرح شده است. اما با تلاش‌های بی‌وقفه ستاد جشنواره‌ و به رغم مجموعه‌ای از موانع و محدودیت‌ها در این دوره شاهد حضور بیش از 250 مهمان خارجی از قریب به 72 کشور و نمایش قریب به 170 فیلم سینمایی از 52 کشور در جشنواره پیش رو هستیم و این مهم شکستی دیگر برای دشمنان ایران اسلامی این بار در عرصه فرهنگی محسوب می شود.

سی‌ و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از فردا در حالی آغاز به کار می‌کند که این رویداد اولین و یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های سینمایی کشورمان در سال 98 است.

با توجه به اینکه جامعه ایران سال سختی را آغاز کرده است به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره جهانی در دل این اتفاقات سهمگین، کمی باعث ترمیم روحیه غم و اندوه میان مخاطبان سینما می‌شود.

مقابله با «هالیوود» ، «سیل» و «تحریم» با همت فیلمسازان و هنرمندان ایرانی در جشنواره ای سینمایی که مهم‌ترین رویداد غیرسیاسی و بین‌المللی ایران است، باعث گردهمایی باشکوه فیلمسازان از اقصی نقاط جهان می‌شود.

سال گذشته همزمان با سفر «الیور استون» کارگردان سرشناس آمریکایی به تهران و حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر، روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص در گزارشی ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از نفوذ سینمای ایران در منطقه را اعلام کرد. 

این واکنش رسانه‌های صهیونیستی نشان می‌دهد جشنواره جهانی فجر الهام بخش است و این عصبانیت آنها کاملا طبیعی است. کشورهای منطقه از سینمای ایران بسیار درس گرفتند و می‌توانیم رد پای سینماگران بزرگمان را در قفقاز و ترکیه و دیگر نقاط منطقه ببینیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.