• کدخبر: 1158336
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از دیپلماسی فعال کشور قطر و حضور نمایندگان پارلمان‌های 180 کشور در یکصد و چهلمین اجلاس (IPU) در دوحه اظهار داشت: این دیپلماسی فعال ائتلاف چند کشور عربی ضد قطر را با شکست مواجه کرده و نشان می‌دهد که این ائتلاف به سنگ خورده است.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ائتلاف ضدقطری کشورهای عربی با شکست مواجه شده است، گفت: روابط تجاری ایران در منطقه با محوریت قطر در حال توسعه است.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در راس هیاتی به دوحه سفر کرده است، در حاشیه اجلاس (IPU) با عبدالله بن ناصر آل ثانی نخست وزیر قطر دیدار و گفت‌ وگو کرد.

لاریجانی ضمن تقدیر از دیپلماسی فعال کشور قطر و حضور نمایندگان پارلمان‌های 180 کشور در یکصد و چهلمین اجلاس (IPU) در دوحه اظهار داشت: این دیپلماسی فعال ائتلاف چند کشور عربی ضد قطر را با شکست مواجه کرده و نشان می‌دهد که این ائتلاف به سنگ خورده است.

رییس مجلس شورای اسلامی زمان برگزاری اجلاس (IPU) در قطر را به موقع ارزیابی و عنوان کرد: قطر و ایران روابط راهبردی با یکدیگر دارند و این روابط باید در همه سطوح تقویت شود. امروز امنیت و توسعه قطر، امنیت و توسعه ایران است و ما پشتیبان قطر هستیم.

**تاکید بر تسهیل صدور روادید و اقامت برای تجار ایرانی 

وی اضافه کرد: با درایت مسئولان دو کشور روابط اقتصادی فی‌مابین در حال پیشرفت است و موضوعی که در این میان موثر است؛ تسهیل در صدور روادید و اقامت برای تجار ایرانی است. تجار برای توسعه روابط تجاری خود نیاز به اقامت در قطر دارند که این موضوع باید حل و فصل شود. لاریجانی تأکید کرد: با مذاکراتی که با مسئولان اتاق بازرگانی ایران صورت گرفته مقرر شده بازرگانان ایرانی تجارت خودشان را در منطقه با محوریت قطر توسعه دهند.

**مواضع دولت ایران از ابتدای بحران محاصره قطر بسیار مثبت بوده است

عبدالله بن ناصر آل ثانی نخست وزیر قطر نیز در این دیدار، حضور دکتر لاریجانی و هیأت همراه در قطر را مغتنم توصیف و اظهار داشت: مواضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران محاصره قطر بسیار مثبت بوده و ما از جانب مردم و دولت قطر از جمهوری اسلامی به خاطر این مواضع تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به تأکید امیر قطر در رابطه با توسعه همه جانبه روابط با ایران عنوان کرد: متأسفانه امروز با وضعیتی در جهان اسلام روبرو هستیم که مواضع قطر کاملاً مشخص بوده و این مواضع با مواضع جمهوری اسلامی ایران نیز بسیار مشترک و هم راستا است.

نخست وزیر قطر درباره موضوع صدور اقامت برای تجار ایرانی حاضر در قطر نیز گفت: این موضوع قابل حل است و با توجه به تأکید امیر برای توسعه روابط با ایران قطعاً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1158336
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.