نمکی وزیر بهداشت اظهار داشت: بعد از بازدید میدانی و بررسی وضعیت مناطق سیل زده استان ایلام، جمع بندی خسارت های وارده به بخش خصوصی و دولتی و مردم در جلسه بعدی هیات دولت مطرح و به ریاست جمهوری ارائه می شود تا اعتبارات مطلوبی برای استان ایلام اخذ شود.

به گزارش جماران؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنا بر مصوبه اخیر هیات دولت 25 میلیون ریال کمک بلاعوض در هر هکتار برای اراضی باغی و زراعی دیم و آبی کشاورزان استان های سیل زده در نظر گرفته شده و به ایستگاه های پمپاژ آب دارای مجوز نیز کمک هایی صورت می گیرد.

دکتر سعید نمکی عصر جمعه در جلسه مدیریت ستاد بحران و شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: با وجود مشکلات عدیده دولت در سال مالی جاری اما کمک برای جبران خسارت سیل زده های مردمی از اولویت های دولت است.

وی افزود: یکی از نکات مثبت و قوت کشور در سیل اخیر این بود که با وجود گستردگی سیلاب در بیشتر نقاط کشور با توجه به خرابی تاسیسات و انشعابات آب و فاضلاب و زیرساخت ها اما با تمهیدات صورت گرفته هیچ گونه اپیدمی و بیماری روده ای و انگلی در استان های سیل زده رخ نداد.

نمکی یادآور شد: سیلاب خسارات عدیده ای به نقاط مختلف کشور وارد ساخت که شرایط شیراز در روزهای اولیه بسیار بغرنج و ناراحت کننده بود و اکنون سیلاب در خوزستان و لرستان نیازمند مدیریت و خروج از بحران و وضعیت حاد است.

وی تاکید کرد: اولویت مصوبات دولت برای پروژه های کشاورزی، منازل مسکونی، مغازه ها، ابنیه، راه های دسترسی و ... است که کمک به بخش مردمی از اهم برنامه های هیات دولت است.

وزیر بهداشت گفت: با وجود آنکه سیلاب خرابی های زیاد و حتی تلفات جانی زیادی داشت اما جانی تازه به منطقه خشک شده زاگرس که درختان آن به علت خشکسالی های پی درپی دچار بیماری های ذغالی و آفت لورانتوس شده بود، بخشید. 

نمکی اظهار داشت: بعد از بازدید میدانی و بررسی وضعیت مناطق سیل زده استان ایلام، جمع بندی خسارت های وارده به بخش خصوصی و دولتی و مردم در جلسه بعدی هیات دولت مطرح و به ریاست جمهوری ارائه می شود تا اعتبارات مطلوبی برای استان ایلام اخذ شود.

به گزارش جماران، جلسه شورای اداری و مدیریت بحران استان ایلام عصر امروز با حضور وزرای بهداشت و راه و شهرسازی، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، نماینده ولی فیقه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد.

بازدید از مناطق سیل زده استان ایلام از دیگر برنامه های وزرا بود.

وزیر بهداشت به عنوان نماینده عالی دولت و وزیر معین استان ایلام در زمینه سیلاب انتخاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.