اسلامی یادآور شد: طبق بررسی های ماهواره ای کشور ایران وارد دوره ترسالی و بارش های سنگین شده که باید زیرساخت های زیربنایی، عمرانی، ابنیه، جاده ها و تمام تاسیسات زیرساختی کشور متناسب با بارش های تند سیلابی تغییر کند.

به گزارش جماران؛ وزیر راه و شهرسازی گفت: بارش های اخیر باعث افزایش سه برابری دبی رودخانه های کشور نسبت به پیش بینی ها و 50 ساله اخیر شده است.

محمد اسلامی روز جمعه در نشست مدیریت شورای بحران استان ایلام اظهار داشت: 73 درصد سدهای کشور به لطف بارش های اخیر پر شده و برخی نیز سرریز شده اند. 

وی افزود: باید تجهیزات و پیش بینی های هواشناسی دقیق تر و به روز تر باشد هرچند هواشناسی هشدارها و اخطارهای لازم در خصوص سامانه های بارشی قوی را به مراجع ذی صلاح و تصمیم گیرنده به صورت مکرر ارسال می کند. 

اسلامی یادآور شد: طبق بررسی های ماهواره ای کشور ایران وارد دوره ترسالی و بارش های سنگین شده که باید زیرساخت های زیربنایی، عمرانی، ابنیه، جاده ها و تمام تاسیسات زیرساختی کشور متناسب با بارش های تند سیلابی تغییر کند. 

وی گفت: اولویت و گام اول دولت کمک به مردم خسارت دیده ناشی از سیلاب، اراضی کشاورزی باغی و زارعی، ایستگاه های پمپاژ، جاده ای بین مزارع، ساخت و ساز مسکن ومغازه های آسیب دیده و کسب و کار مردم است. 

به دستور وزیر راه وشهرسازی باید روند مرمت، به سازی و به سازی جاده ها و شریان های ارتباطی، پل ها برای خدمات رسانی به مردم گرفتار و آسیب دیده در سیلاب تسریع یابد. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مقرر شده قرارگاه خاتم در روند ساخت و ساز و بهبود شرایط روستاها و اماکنی که به زیر آب رفته اند وارد عمل شود. 

وی از فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست بستر بسته شده رودخانه ها و خشکه رودها هرچه زودتر آزاد شود و از ساخت و ساز در حریم یا حاشیه روان آب ها جلوگیری کنند. 

اسلامی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام خواست نسبت به تجهیز ناوگان راهداری و تامین راننده این ادوات اقدام کند. 

وی تاکید کرد: گزارش های مربوط به وضعیت سیلاب و خسارت های ایجاد شده در استان ایلام در جلسه آتی هیات دولت مطرح و به رئیس جمهور منعکس می شود. 

به گزارش جماران، جلسه شورای اداری و مدیریت بحران استان ایلام عصر امروز با حضور وزیران بهداشت و راه و شهرسازی، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، نماینده ولی فیقه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد. 

بازدید از مناطق سیل زده استان ایلام از دیگر برنامه های وزرا بود. 

وزیر بهداشت به عنوان نماینده عالی دولت و وزیر معین استان ایلام در زمینه سیلاب انتخاب شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.