حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس تلفنی با استانداران قزوین، سمنان، یزد و اصفهان از وضعیت این استان ها مطلع شد.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس تلفنی با زاهدی استاندار قزوین در جریان وضعیت قزوین قرار گرفت.

دکتر روحانی در این تماس تلفنی در جریان آخرین وضعیت استان پس از بارش‌های روزهای اخیر قرار گرفت و از زحمات و خدمات زاهدی استاندار و اعضای ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی،خدمات‌رسان و اجرایی استان تشکر کرد.

دکتر روحانی همچنین بر ادامه آماده‌باش کامل دستگاه های اجرایی تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید و دستورهای لازم را برای مقابله با بحران های احتمالی به ستاد مدیریت بحران استان ابلاغ نمود.

استاندار قزوین نیز در این تماس ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری و مقابله با سیلاب ها در استان گفت: تعدادی از منازل مسکونی در برخی روستاهای استان برای جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه شده اند و هرکجا به تخلیه اضطراری نیاز باشد با اطلاع رسانی اقدام خواهد شد.

زاهدی اضافه کرد: هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی استان تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز برای پیشگیری از خسارات احتمالی وقوع سیلاب وارد عمل شوند. 

بارندگی که از عصر شنبه در قزوین آغاز شده همچنان ادامه دارد و موجب آبگرفتگی برخی معابر و سرریز رودخانه ها شده است.

این بارندگی موجب تخریب 6 دیوار و بنای فرسوده در شهرستان قزوین و تخلیه منازل واقع در حاشیه رودها در 84 روستای استان شده است .روحانی در تماس با استاندار سمنان وضعیت این استان را پیگیر شد

سمنان- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس با علیرضا آشناگر استاندار سمنان آخرین وضعیت این استان برای آمادگی مقابله به حوادث احتمالی را پیگیر شد.

روحانی در تماس با استاندار سمنان وضعیت این استان را پیگیر شد

رئیس جمهوری در این تماس ضمن ارزیابی مطلوب اقدام های شورای مدیریت بحران استان سمنان، دستور جابجایی ساکنان روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی را تایید کرد.

استاندار سمنان در خصوص تماس تلفنی با دکتر روحانی گفت: رئیس جمهوری دستورهای لازم را برای مقابله با بحران های احتمالی به ستاد مدیریت بحران استان سمنان ابلاغ کرد.

وی بیان کرد: وضعیت جاده ها و محورهای مواصلاتی این استان که در اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش کوه مسدود می شود به دکتر روحانی اطلاع رسانی شد.

آشناگر ادامه داد: رئیس جمهوری دستورهای لازم را برای ساخت و ساز خانه های جدید در منطقه کالپوش به منظور جبران خسارت های ناشی از سیل به مردم ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی مردم روستای حسین آباد کالپوش برای اسکان در مناطق امن پیش بینی شده ضروری است.

استاندار سمنان تصریح کرد: طراحی جایگاه جدید در اطراف روستا برای جا به جایی مناطق پرخطر این روستا در نظر گرفته شد.

به گفته وی، در صورت لزوم تخلیه کنترلی سد کالپوش شهرستان میامی بر عهده شرکت آب منطقه ای استان سمنان است.

آشناگر با اشاره به اینکه نشست ستاد بحران استان سمنان با محوریت بررسی اوضاع رانش زمین در روستاهای منطقه کالپوش برگزار شد، ادامه داد: ۷۰ درصد خانه های روستا باید تخلیه شود.

وی تاکید کرد: احداث و تعیین مسیر جایگزین برای شرایط بحرانی به راه و شهرسازی شرق استان سمنان واگذار شد.

آشناگر افزود: جاده دسترسی دائمی نیز با مشارکت سپاه در منطقه کالپوش احداث می شود.

استاندار سمنان با اشاره به تصمیم گیری در خصوص پرداخت اجاره بها به روستائیان حسین آباد کالپوش خاطرنشان کرد: برخی از اهالی روستا دامپرور هستند بنابراین واحد اسکانی به صورت چادر با هماهنگی بنیاد مسکن و جمعیت هلال احمر برپا می شود.

آشناگر گفت: تمام سالن ها، ساختمان های اداری و مدارس در اختیار مردم برای اسکان موقت تا راه اندازی واحدهای اسکان‌ قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بالغ بر یک هزار و 620 میلیارد ریال میزان خسارت های وارد شده به منطقه های مختلف استان سمنان در پی بارش های اخیر بود که این خسارت ها در بخش کشاورزی حدود 354 میلیارد ریال، در بخش ساختمان ها و وسایل نقلیه و صدمات جانی بالغ بر 560 میلیارد ریال و 700 میلیارد ریال در بخش بیمه است‌.

بخش کالپوش در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران و برف در این بخش تقریبا از اواسط پائیز شروع می شود.

مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.

شهرستان میامی با هشت هزار و 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40 هزار تن در شرق استان سمنان واقع است.

بخش کالپوش با بیش از 25 هزار تن جمعیت دارای 12 روستاست.

تاکید رئیس جمهور بر تداوم آمادگی دستگاههای اجرایی قزوین

استاندار قزوین گفت: رئیس جمهور بر ادامه آماده‌باش دستگاههای اجرایی و نیروهای امدادی قزوین تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید کرد.

عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به تماس تلفنی خود با رییس جمهوری در خصوص بارندگی های اخیر در استان، گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی صبح امروز در جریان آخرین وضعیت استان پس از بارش‌های روزهای اخیر قرار گرفت.

زاهدی گفت: دکتر روحانی در این تماس تلفنی از زحمات و خدمات اعضای ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی،خدمات‌رسان و اجرایی استان تشکر کرد .

وی اظهار کرد: رئیس جمهور دستورات لازم در خصوص حفظ جان مردم و تلاش برای کاهش خسارت ها را را صادر کرد.

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، بارش باران در استان قزوین تاکنون مشکل جدی به دنبال نداشته است. 

وی گفت: بارندگی های گسترده در سطح استان در طول چند سال اخیر بی سابقه بوده است؛ به گونه ای که طی 24 ساعته گذشته در آوج 50 میلی متر، در تاکستان 40 میلی متر و در قزوین و کوهین هر کدام بیش از 30 میلی متر بارندگی ثبت شد.

وی اضافه کرد:با توجه به لایه روبی انهار و پاکسازی پل ها و مسیل ها اتفاق خاص و مشکل جدی در استان بر اثر بارش ها گزارش نشده؛ البته در برخی نقاط مثل رودخانه ارنجک شهرستان قزوین میزان ورودی سیلاب ها زیاد است و دستگاه های اجرایی و خدماتی تلاش می کنند تا آب را تقسیم کرده و جلوی خسارات احتمالی را بگیرند.

استاندار گفت:تعدادی از منازل مسکونی در برخی روستاهای استان برای جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه شده اند و هرکجا به تخلیه اضطراری نیاز باشد با اطلاع رسانی اقدام خواهد شد.

زاهدی اضافه کرد: هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی استان تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز برای پیشگیری از خسارات احتمالی وقوع سیلاب وارد عمل شوند.

این مسئول با اشاره به پیش بینی های لازم برای جبران خسارت های احتمالی، گفت: این موضوع در آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مطرح و مقرر شد بلافاصله بعد از پایان بارندگی ها، خسارت های موجود برآورد شده و برای تامین بودجه و جبران آنها به مرکز اعلام شود.

بارش باران در استان قزوین از روز گذشته آغاز شده و همچنان در سطح استان ادامه دارد.

بررسی وضعیت استان یزد در تماس رییس جمهوری با استاندار

رییس جمهوری در ادامه تماس های تلفنی خود با استانداران، بعد از ظهر امروز(دوشنبه)در گفت و گو با استاندار یزد از وضعیت و شرایط این استان در روزهای اخیر و اقدامات صورت گرفته برای کاهش خسارات سیلاب های احتمالی و وقوع توفان مطلع شد.

استاندار یزد پس از این گفت و گوی تلفنی با رییس جمهوری به ایرنا گفت: گزارشی از وضعیت آماده سازی ها و اقداماتی که برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از سیل و توفان در استان صورت گرفته به دکتر روحانی ارائه شد که رییس جمهوری با قدردانی از همه دست اندرکاران، تداوم اقدامات لازم تا آرام شدن شرایط جوی را مورد تاکید قرار داد. 

محمدعلی طالبی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش چشمگیر مسافران نوروزی استان یزد به دلیل شرایط نامساعد جوی در دیگر استان ها، دکتر روحانی در خصوص وضعیت اسکان مسافران، اقدامات استان را جویا شد که گزارش از اقدامات و برنامه های اجرا شده در این خصوص نیز به ایشان ارائه شد. 

وی ادامه داد: در این تماس تلفنی از رییس دولت تدبیر و امید برای سفر به یزد در فرصتی نزدیک و دیدار با مردم استان دعوت یه عمل آمد که دکتر روحانی با ابلاغ سلام به مردم استان، در خصوص انجام این سفر در زمان مناسب ابراز تمایل کرد. 

استاندار یزد همچنین در خصوص پیش بینی ها و اقدامات صورت گرفته در استان با توجه به شرایط جوی به ایرنا گفت: در نخستین مرحله بارش های یک هفته اخیر مشکل حادی در استان ایجاد نشد و در روزهای گذشته در بازدیدهایی از سیل بندها و مناطقی که احتمال بروز سیل و آسیب های ناشی از توفان در آنها وجود دارد، تمامی دستگاه ها مرتبط با بسیج امکانات برای رفع برخی موانع موجود وارد عمل شده اند. 

طالبی ادامه داد: با توجه به اینکه بارندگی های هفته قبل بسیاری از چاله های مسیر سیلابها را پر کرده، در صورت وقوع سیلاب، احتمال بروز برخی آسیب ها وجود دارد به همین دلیل در مسیل هایی که نخاله های ساختمان تخلیه شده بود، اقدامات لازم برای جابجایی موانع در حال انجام است. 

وی همچنین ادامه داد: با توجه به وزش شدید باد در روزهای اخیر و احتمال وقوع توفان گردو خاک و شن در استان، پیش بینی شده تا در محورهای مواصلاتی استان در صورت کاهش دید، تردد در محورها از سوی پلیس راه متوقف شود که امروز در مسیر اردکان به نایین به دلیل وقوع توفان این مسیر بسته شد. 

در بارندگی های یک هفته اخیر در برخی مناطق شهرستانهای ییلاقی استان یزد مانند تفت و مهریز، سیلابهایی روان شد که تخریب و تلفاتی به همراه نداشت. 

رییس جمهوری در تماس با استاندار اصفهان وضعیت استان را جویا شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس با عباس رضایی استاندار اصفهان آخرین وضعیت این استان برای آمادگی مقابله به حوادث احتمالی را پیگیر شد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در این تماس تلفنی در جریان آخرین وضعیت استان پس از بارش های روزهای اخیر و همچنین اقدامات مدیریت بحران برای امدادرسانی به سیل زدگان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این تماس از زحمات و خدمات عباس رضایی استانداری اصفهان و اعضای ستاد بحران، دستگاه های امدادی، خدمات رسان و اجرایی استان تشکر کرد و بر ادامه آماده باش تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید کرد.

استاندار اصفهان امروز (دوشنبه) به همراه مدیرکل مدیریت بحران استان و جمعی از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان با یک دستگاه اتوبوس به منطقه سیل زده سمیرم سفر کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم و خسارت های وارد شده به منطقه و اقدامات لازم برای کمک به مردم آن شهرستان قرار بگیرد.

در پی وقوع بارش های رگباری و سیلابی شدن برخی مناطق به ویژه در غرب و جنوب استان که از هفته گذشته تا کنون ادامه داشته به چهار هزار و 925 واحد مسکونی،210 کیلومتر راه، 20 دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان ، 2 هزار و 640 میلیارد ریال خسارت وارد شده است. 

واحد های خسارت دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند. 

موج دوم این بارش ها از 24 ساعت گذشته در استان شروع شده و علاوه بر حادثه سیل و آب گرفتگی و طغیان رودخانه ها و خسارت به برخی منازل و زمین های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی در منطقه شرق اصفهان وقوع طوفان شدیدی در شهرستان نایین حادثه ساز شده که همین امر موجب افزایش میزان خسارت ها در استان شده است.

همه نهادهای خدمات رسان و نیروهای امدادی استان در حالت آماده باش هستند. 

روحانی در تماس با استاندار کردستان پیگیر آخرین وضعیت این استان شد

سنندج - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری یکشنبه شب در تماس تلفنی با بهمن مرادنیا استاندار کردستان پیگیر آخرین وضعیت، اقدامات و آمادگی این استان برای مقابله با حوادث احتمالی از جمله وقوع سیل شد.

رئیس جمهوری در این تماس ضمن ارزیابی مطلوب اقدامات انجام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان کردستان، در جریان آخرین فعالیت های انجام شده به منظور مقابله با حوادث احتمالی در این استان قرار گرفت.

استاندار کردستان در این ارتباط گفت: دکتر روحانی در این تماس دستورهای لازم را برای تسریع در خدمات رسانی و انجام اقدامات لجستیکی برای مقابله با حوادث را به دستگاه های عضو ستاد بحران و دیگر دستگاه ها و نهادها صادر کردند.

بهمن مرادنیا اظهار داشت: با تلاش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران، نیروهای نظامی و استفاده از امکانات دیگر نهادها حادثه غیر مترقبه خاصی در این استان تاکنون نداشته ایم.

وی افزود: حجم آب ورودی به سدهای استان با دقت کنترل می شود و شرکت آب منطقه ای به صورت شبانه روزی نظارت کامل و دقیقی بر روند ورود و خروج آب سدها دارد.

مرادنیا با بیان اینکه باران رحمت نویدبخش سال خوب و پرخیر و برکتی برای مردم است، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در شرایط کنونی و تداوم بارندگی ها همکاری های لازم را داشته باشند تا کمترین آسیب به مردم برسد.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه خسارت جدی در استان گزارش نشده است، گفت: خسارت های احتمالی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعکس شود تا حقی از مردم ضایع نشود.

استاندار کردستان از مدیران خواست در دو روز آینده به صورت شبانه روزی پای کار باشند و این فرصت را غنیمتی برای خدمات رسانی بیشتر به مردم استان بدانند.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان سامانه بارشی فعال از عصر شنبه وارد استان شد و در اثر فعالیت این موج بطور میانگین شاهد 40 تا 60 میلی متر بارندگی خواهیم بود.

این سامانه پرقدرت، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد را در پی خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها زیاد است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.