رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امیدواریم در استانهایی از جمله مازندان، گلستان و خوزستان حادثه ای رخ ندهد، افزود: بخش های مختلف کشور با دستور رهبر معظم انقلاب در آمادگی کامل هستند، نباید نگرانی جدی وجود داشته باشد، از سوی دیگر لزوم استفاده بهتر از آب های روان ضروری است.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حوادث پیش آمده در روزهای گذشته بر اثربارش باران اقتضا می کند همه مسئولان پای کار باشند تا آسیبی به کشور و مردم وارد نشود و برای جلوگیری از حوادث احتمالی آینده برنامه ریزی کنیم .

علی لاریجانی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم، با بیان این که بارندگی باعث خیر و برکت برای کشور است، افزود: اگر همه بخش های مختلف با دقت به وظایف خود عمل می کردند، خسارت ها کمتر می شد و اگر با مراقبت بیشتری اقدامات پیشگیرانه انجام می گرفت بارندگی چند دقیقه ای نباید باعث حادثه سیل شیراز می شد.

وی با اشاره به حضور در استان گلستان، ادامه داد: برخی مشکلات از جمله لایروبی نهرها و ساخت و ساز در مسیر عبور سیلاب که سال های قبل در قم حل شده است، اگر در این استان گلستان نیز می شد، مشکلی پیش نمی آمد.

وی با بیان این که هواشناسی هشدارهای دقیقی برای قم و سایر استان ها صادر کرد،گفت: برخی استان ها هنوز درگیر بارندگی شدید هستند که باید کمک کرد تا حوادث تلخ رخ ندهد.

لاریجانی با اشاره به این که امیدواریم در استانهایی از جمله مازندان، گلستان و خوزستان حادثه ای رخ ندهد، افزود: بخش های مختلف کشور با دستور رهبر معظم انقلاب در آمادگی کامل هستند، نباید نگرانی جدی وجود داشته باشد، از سوی دیگر لزوم استفاده بهتر از آب های روان ضروری است.

وی با بیان این که تمهیدات اندیشیده شده در قم مشکلات را کاهش داده است، گفت: تشکیل ستاد مدیریت بحران، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و ارسال پیامک برای آگاهی مردم، باعث شد تا مسیر رودخانه قمرود سریع تخلیه شود و حادثه ای پیش نیاید.

رئیس مجلس با بیان این که آبخیزداری برای کنترل سیلاب اهمیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: تجربه سیل گذشته کمک کرد تا آسیب ها و نقاط ضعف استان قم در این راستا برطرف و مسیرهای انحرافی ایجاد شود تا مردم و مسئولان غافلگیر نشوند.

لاریجانی با بیان این که وضعیت قم نگران کننده نیست، تاکید کرد: وضعیت سیلاب ها در بالادست رودخانه قمرود کنترل شده و تا امشب نیز باید مراقبت های لازم انجام شود تا مشکلی در این استان پیش نیاید.

وی گفت: کانال شهرک پردیسان باید به رودخانه قمرود متصل و آسیب های رودخانه قمرود بررسی شود و خطوط راه آهن نیز بررسی گردد تا اگر مزاحمتی برای جلوگیری از سیل در شهر ایجاد می کند، فکر اساسی نسبت به آن صورت گیرد.

لاریجانی ادامه داد: دامشهر و بخش های قنوات و کهک از نقاطی هستند که آسیب پذیری بیشتری دارند و باید توجه جدی تری کرد تا در آینده نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، در استان قم با احساس مسئولیت جدی حوادث رصد و پیگیری شد و تا این ساعت مشکلی نبوده است که جای قدردانی دارد.

* بدون رونق تولید شرایط کشور تغییر نمی کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحقق نکاتی که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی در زمینه رونق تولید در مشهد بیان داشتند، احتیاج به اهتمام همه جانبه دستگاه های مختلف دارد و فقط وزارت صمت و جهاد کشاورزی مسئول نیستند.

وی افزود: فشاری که امروز بر اقتصاد کشور وارد می شود، باعث تاثیر منفی در اشتغال و نابه سامانی تولید می شود که بخش های مختلف باید کمک کنند تا تولید رونق بگیرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نگذارید بخش های تولیدی دچار نقصان شوند، اضافه کرد: راهکارهای مختلف از جمله تقسیط مالیات و بیمه برای تولیدکنندگان اعمال شود تا لطمه ای به تولید وارد نشود.

لاریجانی با بیان اینکه نگاه رهبری به رونق تولید کاملا خیرخواهانه و به موقع است، گفت: زمینه برای سرمایه گذاریهای جدید فراهم شود و با تسهیل در کار تولید، مانع از رکود این بخش شویم.

وی بر کاهش بروکراسی اداری تاکید و بیان کرد: هر دستگاهی برای کاهش یا حذف بخشنامه های مختلفی که برای سرمایه گذاری در نظر گرفته، بررسی جدی تر انجام دهد تا مردم علاقه مند به سرمایه گذاری شوند.

وی با تاکید بر این که بدون رونق تولید شرایط کشور تغییر نمی کند، بیان کرد: با وجود این که قوانینی برای تسهیل فضای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، باز هم بررسی خواهیم نمود تا در قوانینی که امکان حذف یا تسهیل وجود دارد، اعمال شود.

لاریجانی با بیان این که همه جهت ها به سمت رونق تولید قرارگیرد تا سال پررونقی در پیش داشته باشیم، گفت: فضای کار و تلاش در کشور شکل بگیرد و با توجه به ظرفیت بالایی که در تمام عرصه وجود دارد، از شرایط تحریم به بهترین نحو استفاده نماییم.

وی بیان کرد: رسانه ها نیز باید به کارآفرینی بها دهند و افراد موفق و کارآفرین در کشور معرفی شوند.

وی همچنین با بیان این که دولت الکترونیک در قم پیشرفت خوبی داشته و زیرساخت ها انجام شده است، گفت: دستگاه های مختلف اجرایی و نظارتی باید در این استان به صورت پایلوت به هم وصل شوند تا استعلام مردم راحت تر و سرمایه گذاری با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این که قم دارای ظرفیت های زیادی از جمله معادن است و در کنار استان تهران قرار گرفته است، می تواند فرصت های سرمایه گذاری بالایی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

وی با بیان این که قم باید در جذب سرمایه گذار نمونه باشد، افزود: اگر قرار است نظر رهبر معظم انقلاب در رونق تولید تامین شود، ظرف چند ماه آینده با کاهش ضوابط اداری و مالی راه را برای سرمایه گذاران هموار کنیم.

شورای هماهنگی مدیریت بحران قم با حضور اعضا در مرکز مدیریت بحران این استان برگزار و گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.