پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بیانیه‌ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در واکنش به طولانی شدن روند تصویب لوایح FATF:

بیم آن می‌رود که فشارهای مخالفین سیاسی دولت باعث شود مجمع تشخیص در راستای تأمین نظرات آنها تصمیم گیری کند

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی بیانیه‌ای به طولانی شدن روند تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد.

به گزارش جماران ، متن این بیانیه به شرح زیر است:

تصویب FATF و لوایح آن پس از رفت و برگشت بین نهاد قانونگذاری کشور و شورای نگهبان و باقی ماندن برخی اختلافات به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است و قرار است تصمیم و نظر نهایی در خصوص پیوستن ایران به FATF را این مجمع اتخاذ کند.

بر اساس اخبار موجود پس از ساعت‌ها گفتگوی نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام تحت تأثیر فشارهای پیدا و پنهان بیرونی هنوز نتوانسته است به جمع بندی نهایی برسد و بیم آن می‌رود که فشارهای مخالفین سیاسی دولت، در نهایت باعث شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام، در راستای تأمین نظرات آنها تصمیم گیری کند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که متشکل از ۲۸ حزب اصلاح‌طلب است، انتظار دارد مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تأیید این لوایح از سوی دولت و مجلس به عنوان نمایندگان ملت، با پذیرش این مسئولیت تاریخی، بیش از این به مخالفین ایران بهانه برای فشار بیشتر به کشور را ندهند.

این شورا انتظار دارد، مجمع تشخیص مصلحت نظام به این واقعیت توجه داشته باشد، که ایران با پیوستن به این لوایح نیز مانند کنوانسیون‌های دیگر می‌تواند موادی از آن را تعلیق کند و شروطی را نیز برای پیوستن مد نظر قرار دهد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به این واقعیت نیز جلب می‌کند که تقریباً همه متحدین استراتژیک ایران به FATF پیوسته‌اند و از همه امتیازات آن برای گردش مبادلات تجاری و نیز برای بهبود اقتصاد کشورهای خود استفاده می‌کنند و دلیلی ندارد که ایران با توجه به همه تلاش‌هایی که برای مقابله با تروریسم به انجام می‌رساند، با نپیوستن به این معاهده به خود تحریمی دیگری دست بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.