توکل کرمان جزو نسل دومی‌های حزب اخوانی «الاصلاح» یمن محسوب می‌شود و بارها خواستار گفت‌و‌گو با جنبش انصارالله و خروج نیروهای سعودی از این کشور شده است.

به گزارش جماران؛ «توکل کرمان» برنده یمنی جایزه صلح نوبل که در کنفرانس امنیتی مونیخ نیز حضور داشت و به سخنرانی پرداخت، در صفحه فیس بوک خود از نوع برخورد محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با وی تعریف و تمجید کرد.

او نوشت: «هنگام سخن گفتن از دخالت‌های مخرب خارجی در یمن، به شدت به ایران و نقش مخربش در منطقه نیز حمله کردم و [هنگامی که در صندلی خود نشستم] محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که در صندلی کناری من نشسته بود رو به من کرد و گفت: ما به تو افتخار می‌کنیم.»

توکل کرمان افزود: «این‌ را نقل کردم تا فرق بزرگ میان نوع تفکر ایرانی‌ها و رفتارشان با برخی اعراب از جمله عربستان سعودی و امارات را متوجه شوید.»

«توکل کرمان» در حالی این جملات را نوشته است که در سال‌های اخیر به شدت از سوی کاربران سعودی و اماراتی در شبکه‌های اجتماعی هدف توهین و آزار کلامی قرار دارد. او جزو نسل دومی‌های حزب اخوانی «الاصلاح» یمن محسوب می‌شود و بارها خواستار گفت‌و‌گو با جنبش انصارالله و خروج نیروهای سعودی از این کشور شده است.

«توکل کرمان» دختر وزیر دادگستری سابق یمن، «عبدالسلام خالد کرمان» و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۱ است. او هم اکنون در ترکیه به سر می‌برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.