حسین علایی، فرمانده اسبق نیروی دریایی سپاه پاسداران، گفت: اروپایی‌ها تجربه برجام را برای خود فرآیندی موفق و برای ایران محدود کننده می‌دانند و می‌خواهند با فشارهای جدید، این تجربه را در باره توان موشکی ایران نیز تکرار کنند و هیچ چیزی هم به ایران ندهند، درست مثل خروج ترامپ از برجام و تداوم تحریم‌ها.

به گزارش جماران؛ حسین علایی به روزنامه اعتماد گفت: هدف اصلی امریکا و اروپا ضعیف نگه داشتن قدرت دفاعی ایران است. آنها نگران امنیت اسراییل هستند و معتقدند که افزایش توان موشکی ایران، موازنه قوا را علیه اسراییل به‌هم خواهد زد.

* بنابراین به دنبال برگزاری یک نوع گفت‌وگوی موشکی شبیه گفت‌وگوهای هسته‌ای هستند تا بتوانند از آن طریق، محدودیت‌هایی را برای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قدرت موشکی ایران اعمال کنند. آنها می‌خواهند تا محدودیت‌هایی را برای برد، دقت، تعداد و میزان موشک‌های موجود در ایران ایجاد کنند به گونه‌ای که حتی بتوانند نقل و انتقال موشکی را نیز کنترل کنند. آنها پیوسته به تضعیف قدرت ایران می‌اندیشند و تحمل وجود یک قدرت موشکی در خاورمیانه که تحت کنترل آنها نباشد را ندارند.

* اروپایی‌ها تجربه برجام را برای خود فرآیندی موفق و برای ایران محدود کننده می‌دانند و می‌خواهند با فشارهای جدید، این تجربه را در باره توان موشکی ایران نیز تکرار کنند و هیچ چیزی هم به ایران ندهند، درست مثل خروج ترامپ از برجام و تداوم تحریم‌ها.

* همه می‌دانند که سلاح‌های هسته‌ای و کلاهک‌های اتمی اسراییل از خطرات و تهدیدات دایمی برای تمامی کشورهای خاورمیانه است که اگر یک قدرت بازدارنده در برابر آن به وجود نیاید، امکان به‌کارگیری این سلاح‌های هسته‌ای علیه کشورهای مسلمان افزایش می‌یابد. بنابراین از آنجا که سیاست امریکا و برخی از کشورهای اروپایی بالا نگاه داشتن دست اسراییل از نظر نظامی نسبت به تمامی کشورهای خاورمیانه است، بنابراین امریکا و اروپا نگران برنامه موشکی ایران هستند، زیرا توان موشکی ایران، حکومت اسراییل را از اجرای سیاست از «نیل تا فرات» بازمی‌دارد و او را مجبور می‌سازد تا از فکر لشکرکشی به کشورهای همجوار منصرف شود و به لاک دفاعی فرو رود. بنابراین بعضی از کشورهای اروپایی درصدد کمک به اسراییل برای حفظ برتری قدرت نظامی آن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1117018
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.