روبیو در این پیام خطاب به وزارت خارجه عربستان نوشت: چرا آشکارا برای تضعیف تلاش های آمریکا در حمایت از مردم ونزوئلا تلاش می کنید؟

به گزارش جماران؛ یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی عربستان را متهم کرد که با تامین مواد مورد نیاز دولت مادورو برای تولید نفت، تلاش های آمریکا برای تغییر حکومت در این کشور را تضعیف می کند.

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا آمریکا در پیامی توئیتری عربستان سعودی را به حمایت از ونزوئلا و تضعیف سیاست های آمریکا علیه این کشور متهم کرد.

روبیو در این پیام خطاب به وزارت خارجه عربستان نوشت: چرا آشکارا برای تضعیف تلاش های آمریکا در حمایت از مردم ونزوئلا تلاش می کنید؟

وی در توضیح مدعی شد یک کشتی عربستان سعودی حاوی مواد رقیق ساز روز دوشنبه در ونزوئلا به دست دولت نیکلاس مادورو می رسد تا برای پمپاژ نفت خام و فروش آن مورد استفاده قرار گیرد.

ونزوئلا در ماه های گذشته، صحنه تحولات بزرگ سیاسی و اقتصادی بوده است. اوضاع این کشور اخیراً به موجب دخالت های خارجی از سوی آمریکا و متحدانش رو به وخامت رفته است.

در شرایطی که مادورو به تازگی دوره دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرده، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا به پشتوانه برخی دولت‌های خارجی خود را رئیس جمهوری موقت این کشور خوانده است.

آمریکا ضمن به رسمیت شناختن ریاست جمهوری گوایدو، صنعت نفت ونزوئلا و شرکت نفت دولت این کشور را تحریم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.