نظارت و بررسی فعالیت بانک ها بر اساس شرع و موازین دین مبین بدون تردید بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را برطرف می کند.

به گزارش جماران؛ حضرت  آیت الله سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار وزیر اقتصاد و دارایی و هیئت همراه با بیان اینکه چرا بانک ها فعالیت ها وسیاست های خود را همسو با دین و موازین شرعی تطبیق نمی دهند؟تصریح کردند: بخش قابل توجهی از مشکلات کشور از بانک‌هاست چراکه این مجموعه‌ها وام‌هایی را به افرادی می‌دهند که قدرت بازگرداندن آن را ندارند و شرایط کشور نیز اجازه نمی‌دهد این افراد بتوانند با این وام‌ها کار کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کتب‌ اقتصادی متعددی با محوریت آموزه‌های دینی نوشته شده است و چیزی دردسترس می باشد، افزود: بانک‌ها باید براساس همین موازین شرعی و دینی به شرایط افراد نیازمند نگاه کنند و همه توان خود را برای تقویت چرخه تولید به کار گیرند چه در قالب تسهیلات و حمایت های مطلوب دیگری که زیبنده بانک ها در نظام اسلامی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وضعیت اخلاق و فرهنگ دینی در کشور بسیار تأسف‌آور می باشد، اظهارداشتند:جمهوری ما اسلامی است اما تقوا و حجاب زنان روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و با بی‌حجابی فساد افزایش می‌یابد و با فساد جامعه با مشکلات جدی روبرو می‌شویم.

حضرت آیت‌الله سبحانی تاکید کردند: اقتصاد یک موضوع زیربنایی نیست چراکه اقتصاد اصلی در اسلام نهادینه شده است و ما باید میان اصل و زیربنا تفاوت قائل شویم و در ابواب فقهی شاهد بحث‌های مختلف اقتصادی هستیم.

معظم له با تاکید بر لزوم افزایش آمار تولید در کشوراظهارداشتند: تولید بخش قابل توجهی از مشکلات کشور را رفع خواهد کرد اما ما باید به ظرفیت این بخش توجه داشته باشیم.

رئیس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه وضعیت اخلاق و فرهنگ دینی در کشور بسیار تأسف آور است، گفتند: جمهوری ما اسلامی است اما تقوا و حجاب زنان روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و در این میان باید به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم چراکه با بی‌حجابی فساد افزایش می‌یابد و با فساد جامعه با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

ایشان با تاکید بر اینکه هیأت دولت باید به موضوع حجاب نگاهی ویژه داشته باشد، عنوان کردند: اگر چیزی بر خلاف نظام اسلامی است افراد در مورد آن اختیاری ندارند چراکه قانون اساسی و آموزه‌های اسلامی در جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلیداذعان داشتند: اخلاق جامعه کمی تنزل یافته و آمار طلاق و درخواست مهریه بانوان بیشتر شده است، این بلاها آسیب‌هایی برای کشور به دنبال دارد که ریشه‌های آن به اقتصاد برمی‌گردد.

حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان گفتند: دشمن گاهی برای نظام اسلامی خیر و نیکی به دنبال دارد چراکه اگر دشمن نبود ما در حوزه نظامی نمی‌توانستیم به این پیشرفت‌ها برسیم، اکنون در حوزه اقتصادی نیز باید دستاوردهای مورد نظر رقم بخورد چراکه جامعه در شرایط سختی قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1088376
  • منبع: خبرگزاری حوزه
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.