این نخستین باری نیست که مقامات سازمان ملل متحد می کوشند درباره رژیم صهیونیستی موضع گیری نکنند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به سوال ایرنا درباره تهدید موشکی نتانیاهو، تنها به این جمله اکتفا کرد که باید این اظهارات را ببیند و بعد موضع گیری کند.

در نشست خبری روز پنج شنبه استفان دوجاریک پرسیده شد که چند ماه پیش نتانیاهو در کنار کارخانه بمب اتمی خود ایستاد و ایران را به نابودی تهدید کرد، چند روز پیش هم به طور واضح موشک هایی را به رخ کشید که می گفت می توانند به هرکجا برسند، موضع شما درباره این تهدید امنیتی چیست؟

این نخستین باری نیست که مقامات سازمان ملل متحد می کوشند درباره رژیم صهیونیستی موضع گیری نکنند.

وی همچنین درباره قطعنامه احتمالی شورای امنیت درباره یمن و اختلاف های مطرح بین روسیه و آمریکا بر سر آوردن نام «ایران» در آن گفت: تا جایی که اطلاع دارم نام ایران از این پیش نویس خارج شده است اما اعضای شورا همچنان در حال کار بر روی متن آن هستند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، حمایت این قطعنامه را از تلاش ها و اقدامات مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن مهم دانست.

دوجاریک درباره تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه هم گفت: نیروی های سازمان ملل از نزدیک تحولات سوریه را رصد می کنند. مردم در این منطقه تجربیات ناراحت کننده ای داشته اند و ما می خواهیم که به تعداد بیشتری خدمات اولیه زندگی را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: من نمی توانم درباره تصمیم نظامی یکی از اعضای سازمان ملل صحبت می کنم اما برای ما تلاش های دی میستورا برای فرایند صلح اهمیت دارد.

استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه است که بیش از چهار سال برای آوردن طرف ها به میز مذاکره و تشکیل کمیته قانون اساسی تلاش کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: مهم آن است که در هر اقدام نظامی برای مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش، از شهروندان غیرنظامی و زیر ساخت های شهری مراقبت و محافظت شود تا مردم این کشور متحمل رنج بیشتری نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.