پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

شهردار جدید تهران سوگند خورد

حناچی: قانون را بیش از پیش حاکم خواهیم کرد

شهردار منتخب تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران نسبت به انجام درست وظایف خود و در نظر گرفتن خداوند سوگند یاد کرد.

 

پیروز حناچی (شهردار منتخب تهران) در جلسه امروز شورای شهر تهران نسبت به انجام درست وظایف خود و در نظر گرفتن خداوند سوگند یاد کرد. 

حناچی در این مراسم اظهار کرد: من به عنوان شهردار منتخب تهران در محضر خداوند سمیع و بصیر، شهروندان گرانقدر و اعضای محترم شورای شهر سوگند یاد می‌کنم در اجرای تمامی امور محوله همواره خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال خود ببینم و برای انجام هر چه بهتر وظایف، تمام دانش خود را با انتخاب مدیرانی پاک‌دست و شایسته به کار گیرم. همچنین تلاش خواهم کرد با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت مردم فعالیت‌های خود را پیش برم. تلاش خواهم کردم در راستای شفافیت‌بخشی به امور، توجه به جریان آ‌زاد اطلاعات و اجرای کامل مصوبات شورا را نصب‌العین قرار دهم. من تلاش خواهم کرد عدالت در توزیع منابع، رعایت صرفه جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه اقدامات خود و همکارانم قرار دهم.

 

 پیروز حناچی روز یکشنبه در مراسم ادای سوگند در صحن شورای اسلامی شهر تهران افزود: توجه به حقوق شهروندان و جذب مشارکت آنان، اهمیت به مناطق محروم تر، توجه به ابعاد مختلف پایداری در اداره شهر و استفاده از حداکثر تخصص و تجربیات جهانی در اداره کلانشهر از جمله برنامه هایم است. 
وی با اظهار امیدواری از اینکه قانون مداری بیش از پیش در شهر حاکم شود، اهتمام و توجه به جوانان و بدنه متخصص داخل شهرداری را از جمله دیگر برنامه های خود اعلام کرد. 
حناچی ادامه داد: اگر از ظرفیت های قانونی مثل ترک تشریفات استفاده کنیم دلایل آن را اعلام خواهیم کرد. 
وی با تاکید بر تعامل قانونی با اعضای شورا خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم ضمن همکاری با سازمان های مردم نهاد، مشارکت مردم، بخش خصوصی و نخبگان را جلب کنیم. 
شهردار تهران با تاکید بر رعایت عدالت در برنامه ریزی های شهری اظهارداشت: باید باور و قبول کنیم در جاهایی ( در مدیریت شهر) اشتباه کرده ایم و از حداکثر ظرفیت علمی استفاده نکرده ایم. 
حناچی با بیان اینکه کارگاه های غیرضرور در شهر باید جمع آوری شود و به قدری کارگاه خواهیم داشت که لازم است، تصریح کرد: کارگاهی که مایه شرمندگی در میدان هفت تیر بود را جمع کردیم. 
وی همچنین با بیان اینکه زادگاهم تهران است، هرچند ریشه شهرستانی هم دارم گفت: در تهران به دنیا آمده ام و بزرگ شده ام، کوچه های این شهر را می شناسم و البته داعیه استفاده از این موقعیت برای موقعیت های خاص ندارم. 
شهردار تهران گفت: مشکلات ما بزرگ ‌است اما همت مردم و عنایت الهی بزرگ تر است؛ همه تلاشم ‌را برای حل مشکلات تهران به کار خواهم بست. 
وی به شعار تهران شهری برای همه اشاره و بیان کرد: این شعار همه کسانی را که در این شهر زندگی می کنند و خداوند به آنان جان داده است شامل می شود. 
حناچی همچنین از نمایندگان شورا که به وی اعتماد کردند، رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، نمایندگان تهران در مجلس بویژه علی مطهری و محمدرضا عارف قدردانی کرد. 
شهردار تهران همچنین از رئیس دفتر رئیس جمهوری و اصحاب رسانه که حساسییت ویژه ای نسبت به موضوع انتخاب وی داشتند و همرزمانش در دوران دفاع مقدس تشکر کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.