فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دریا عرصه ای است که حضور در آن نیاز به ظرفیت ها و دانش و تجربه و تخصص و مهارت دارد و اگر کشوری مستقل در دریا حضور یابد، به این معناست که به سطح بالایی از دانش، قدرت و فناوری رسیده است.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یک زیردریایی فوق پیشرفته که به دست متخصصان وزارت دفاع ساخته شده، بهمن ماه امسال به این نیرو ملحق می شود.

امیر دریادار حسین خانزادی روز پنجشنبه در آیین الحاق 2 شناور به ناوگان جنوب نداجا گفت: دشمن بداند این زیردریایی برای آنهایی که فکر تجاوز به مرزهای از سرشان می گذرد دست بلندی است که سیلی محکمی به آنان خواهد زد.

وی گفت: امروز اگر از پیوستن زیر دریایی سخن می گوییم، باید بدانیم ساخت زیر دریایی در راس همه فناوری های پیشرفته قرار دارد.

وی افزود: دریا عرصه ای است که حضور در آن نیاز به ظرفیت ها و دانش و تجربه و تخصص و مهارت دارد و اگر کشوری مستقل در دریا حضور یابد، به این معناست که به سطح بالایی از دانش، قدرت و فناوری رسیده است.

وی بیان داشت: علاوه بر ناوشکن سهند که روز شنبه هفته آینده به ناوگان نداجا افزوده می شود، در هفته ها و ماه های آینده شاهد الحاق و رونمایی های مختلفی خواهیم شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهارداشت: پیوستن شناورهایی از کلاس موج ( جماران ) یک نمونه از این الحاق ها و رونمایی هاست.

امیر دریا دار خانزادی ادامه داد: زمان پیوستن جماران به نداجا بسیاری در عرصه بین المللی بسیاری می پرسیدند این شناور حرکت می کند؟ که نشان می دهد کشورهای منطقه و فرامنطقه ای باور نمی کردند ایران اسلامی زیر فشارهای شکننده، توانایی ساخت ناوشکن با قابلیت حمل بالگرد، پرتاب موشک و حضور معنادار در عرصه آب های آزاد را داشته باشد.

وی گفت: شاهد تکرار ساخت مشابه ناوشکن جماران در شمال کشور به نام ناوشکن دماوند بودیم که چند سال بعد با صخره ها برخورد کرد و هم اکنون این ناوشکن تعمیر و بازسازی شده و آماده بازگشت به آب است.

وی اضافه کرد: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران برای دست یابی به امنیت جمعی است و کسانی که همراه شوند از آن بهره مند می شوند و اجازه نمی دهیم کانون نا امنی در منطقه شکل بگیرد.

فرمانده نداجا تاکید کرد: ایران اسلامی آمادگی دارد ظرفیت ها و تجربه هایی که بدست آورده را با کشورهای منطقه به اشتراک بگذارد تا برخی کشورها متوجه شوند امنیتِ عاریه ای، پایدار نیست.

امیر دریادار خانزادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در دهه اول انقلاب علاوه بر تخریب ها و تحریم ها، حمله رژیم عراق در قالب جنگ نیابتی انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: کشوری را سراغ نداریم که چنین فشارهایی تحمل کرده و در کنار آن به فناوری هایی در اندازه کشورهای پیشرفته دست یابد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی تاثیر بسیاری بر منطقه و جهان گذاشت و اکنون چهار دهه از عمر آن زمان می گذرد.

امیردریادار خانزادی اضافه کرد: دهه اول، دهه ظهور و تثبیت بود و استکبار جهانی تلاش های گسترده ای برای متوقف کردن انقلاب اسلامی انجام داد، چون می دانست این انقلاب موجب بیداری ملت ها می شود.

وی گفت: در دهه دوم شاهد بازسازی و ساخت در عرصه های مختلف بودیم، تسلیحات و تجهیزاتی که آن روز در اختیار داشتیم عاریه ای بود، هرچند در سطح روز دنیا بود.

وی اظهار داشت: دهه دوم انقلاب هوشمندانه صرف دستیابی به سطحی از دانش و توانمندی شد که کلیدهای ساخت انواع تجهیزات و سلاح ها را در دهه سوم فراهم ساخت.

وی بیان داشت: دهه سوم انقلاب را باید دهه سازندگی در عرصه تجهیزات پیچیده دریایی نامید، ساخت ناوشکن ها و موشک ها و زیردریایی های کلاس غدیر در این دهه کلید خورد.

2 فروند زیر دریایی کلاس غدیرنیروی دریایی ارتش روز پنجشنبه با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده این نیرودر منطقه یکم نداجا به این نیرو پیوست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.