عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه وزیر امور خارجه از ظرفیت مدیریت این بحران‌‌‌ها برخودار است، اظهار داشت: ظریف مدیریت دیپلماسی کل کشور را به دوش می‌‌‌کشد و صحنه‌‌‌‌‌های بدتر از این‌‌‌‌ها دیده است، بنابراین ایشان توان این را دارند که در مقابل این هجمه‌‌‌‌ها و حملات ایستادگی کند.

به گزارش جماران؛ یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که در این برهه از زمان دست به تخریب وزیر امور خارجه می‌زنند درک واقع‌بینانه‌ای از شرایط ایران در سطح جهانی ندارند.

علیرضا رحیمی درباره همجه علیه محمدجواد ظریف و مطرح کردن بحث استیضاح وی گفت: هجمه علیه آقای ظریف موضوع جدیدی نیست و همیشه وجود داشته است.

ظریف ظرفیت مدیریت بحران‌‌‌ها را دارد

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه از ظرفیت مدیریت این بحران‌‌‌ها برخودار است، اظهار داشت: ظریف مدیریت دیپلماسی کل کشور را به دوش می‌‌‌کشد و صحنه‌‌‌‌‌های بدتر از این‌‌‌‌ها دیده است، بنابراین ایشان توان این را دارند که در مقابل این هجمه‌‌‌‌ها و حملات ایستادگی کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آنچه که در این برهه از زمان مهم است، این است که تکلیف ما در مقابل این حملات و هجمه‌‌‌‌ها چیست و چگونه باید رفتار کنیم.

تخریب‌کنندگان ظریف درک واقع‌بینانه از شرایط ایران در سطح جهانی ندارند

رحیمی با تاکید بر اینکه ما به لحاظ قانونی و اخلاقی وظیفه داریم از دیپلماسی کشور دفاع کنیم، تصریح کرد: باید به صورت ملی از دولت و شخص ظریف به عنوان پرچمدار دستگاه دیپلماسی و در مقابل مخالف و حمله‌‌‌‌های که علیه وی می‌‌‌شود، حمایت کنیم.  

وی افزود: کسانی که در این برهه از زمان به سمت تخریب دولت، تیم دیپلماسی و وزیر امور خارجه گام برداشته‌‌‌اند و حملاتی را انجام می‌دهند، درک واقع‌‌‌‌بینانه از شرایط ایران در سطح جهانی ندارند.

همه تخلفات و جرائم را نمی‌شود منوط به شاکی خصوصی کرد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر استانداردهای دوگانه تخریب‌کنندگان ظریف خاطرنشان کرد: دادستان کل کشور و دادستان هر منطقه و حوزه انتخابیه وظایف‌‌‌شان به لحاظ قانونی روشن است اما این که به آنها عمل کنند یا نکنند موضوع مهمی است، زیرا هم در معرض قضاوت افکارعمومی و هم نمایندگان مجلس قرار دارند.

رحیمی اضافه کرد: هنگامی که جرم مشهودی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی اتفاق می‌افتد، مشاهده می‌‌‌‌‌کنیم که در مواردی قوه قضائیه سکوت می‌‌‌‌کند؛ قاعدتا همه تخلفات و جرائمی که رخ می‌دهد، نمی‌شود منوط به شاکی خصوصی کرد.

قوه قضائیه با شفافیت به موضوعات ورود کند

وی با بیان اینکه برخی از رفتارها صرفا به شخص و به صورت خصوصی ضربه نمی‌زد، بیان کرد: برخی از جرائم جنبه عمومی دارد، اعتماد عمومی را خدشه‌‌‌‌دار و وجه دولت را تخریب و کل نظام را با بی‌‌‌‌اعتمادی در افکارعمومی مواجه می‌‌کند. رفتار برخی‌ها و اظهارت‌شان عملا ضربات مهلک به وجه نظام می‌زند بنابراین قوه قضائیه باید با یک شهامت و شفافیت به موضوعات ورود کند و منتظر شاکی خصوصی نباشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.