رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به افزایش 156 کیومتر مربعی مساحت این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته، اضافه کرد: مساحت دریاچه ارومیه به یکهزار و 661 کیلومتر مربع رسیده است.

به گزارش جماران؛ رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به افزایش هفت سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته، گفت: تراز امروز دریاچه ارومیه در روز جاری/12 آبان/ به یکهزار و 270 متر و 24 سانتی متر رسید.

فرهاد سرخوش افزود: در زمان مشابه سال گذشته /12 آبان 1396/ تراز دریاچه ارومیه یکهزار و 270 متر و 17 سانتیمتر گزارش شده بود.

وی با اشاره به افزایش 156 کیومتر مربعی مساحت این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته، اضافه کرد: مساحت دریاچه ارومیه به یکهزار و 661 کیلومتر مربع رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین حجم آب موجود در دریاچه ارومیه با 89 میلیون مترمکعب افزایش نسبت به زمان مشابه سال گذشته به مرز یک میلیارد مترمکعب نزدیک شده است.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه قبل از تشکیل ستاد احیا، تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط 40 سانتی متر کاهش می یافت، بیان کرد: برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه، روند خشک شدن آن را متوقف کرده است. 

وی با تاکید بر اینکه طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده است، اضافه کرد: سال آینده چندین طرح انتقال آب به دریاچه به بهره برداری می رسد که نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان خواهد داشت. 

به گزارش جماران، دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/از سال 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.