رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به افزایش امیدواری مردم نسبت به احیای دریاچه ارومیه، گفت: ارتفاع این دریاچه در روز جاری به یکهزار و 270 متر و 50 سانتی متر رسیده که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.

به گزارش جماران؛ رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه مساحت دریاچه ارومیه به 2 هزار و یک کیلومترمربع رسیده، گفت: مساحت دریاچه امروز، 16 مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه مساحت این دریاچه پس از تشکیل ستاد احیا/در سال 1394/ بیش از یکهزار و 401 کیلومترمربع افزایش یافته، بیان کرد: ارتفاع دریاچه ارومیه از سال 1376 به طور متوسط سالانه 40 سانتی متر کاهش یافته اما این روند پس از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه متوقف شده است. 

وی با اشاره به افزایش امیدواری مردم نسبت به احیای دریاچه ارومیه، گفت: ارتفاع این دریاچه در روز جاری به یکهزار و 270 متر و 50 سانتی متر رسیده که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است. 

سرخوش بیان کرد: بیشترین تراز ثبت شده برای دریاچه ارومیه طی چهار سال گذشته در 16 مرداد ماه نیز یکهزار و 270 متر و 50 سانتی متر از آب های آزاد بوده است. 

وی با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه نسبت به کمترین سطح ثبت شده برای آن 49 سانتی متر افزایش یافته، افزود: با افزایش آب دریاچه، نمک رسوبی کف آن نیز در آب حل شده و عمق دریاچه بیشتر شده است. 

وی ادامه داد: برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه روند خشک شدن آن را متوقف کرده است و افتتاح طرح های این ستاد در سال های آینده وضعیت آن را بیش از پیش بهبود می بخشد. 

دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/از سال 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.