معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه معرفی چهار وزیر در راستای تغییر شرایط اقتصادی کشور است، اظهار کرد: رییس جمهور حس کرد که در راستای احترام به افکار عمومی و هم در راستای بهبود شرایط، تغییراتی را در تیم اقتصادی ایجاد کند که همین ۴ وزیری که پیشنهاد شدند، وزرای اقتصادی دولت هستند.

به گزارش جماران، حسینعلی امیری در رابط با آینده اقتصادی کشور گفت: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و سال گذشته رشد اقتصادی خوبی را تجربه کردیم که از منفی، به رقم مثبت قابل توجهی تغییر پیدا کرد و تورم مهار شد و از ۴۵ درصد به تورم تک رقمی رسیدیم اما تغییراتی در سطوح بین الملی ایجاد شد که به دنبال آن تغییراتی را در وضعیت اقتصادی ما بوجود آورد.

او در ادامه افزود: بنابراین چون شرایط امروز ما با چند سال پیش تغییر پیدا کرده رییس جمهور هم حس کرد که در راستای احترام به افکار عمومی و هم در راستای تغییر شرایط، تغییراتی را در تیم اقتصادی ایجاد کند که شما ملاحظه فرمودید همین ۴ وزیری که پیشنهاد شدند، وزرای اقتصادی دولت هستند و همانطور که اعلام کردم برای دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس حضور خواهند یافت.

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص وزرای پیشنهادی دولت به مجلس اظهار کرد: اشخاص معرفی شده به مجلس شورای اسلامی برای تصدی چهار وزارتخانه نتیجه‌ بحث‌ها، بررسی‌ها و کارشناسی‌های خیلی طولانی و مفصل است و امیدواریم در طول یک هفته‌ آینده گفت‌وگوهای سازنده و مفیدی بین وزرا با نمایندگان انجام شده و در نهایت شاهد رای بالای نمایندگان به آنها باشیم.

او گفت: امیدوار هستیم با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی کشور، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کمک مردم، سطح آسیب های ناشی از تحریم‌ها را به شکل قابل توجی کاهش دیم و از این وضعی که وجود دارد به سلامتی عبور کنیم.

امیری با تاکید بر حفظ انسجام ملی در جهت حل مشکلات کشور بیان کرد: یکی از مهمترین مولف های قدرت ملی ما علاوه بر قدرت کارشناسی، قدرت مدیریت اجرایی و قدرت وزرای اقتصادی، مولفه وحدت و انسجام ملی است که اگر همه ما صرف نظر از نوع نگاه های سیاسی که داریم، در کنار هم قرار بگیریم و با درک مشترک بین مسولین و مردم از شرایطی که الان از جهت ملی و بین المللی در آن قرار داریم من مطمئن هستم که انشاالله سرفرازانه از این وضع عبور پیدا می کنیم و اقتصاد ما روزهای پرشکوفاتری را در پیش خواهد داشت.

او در پایان خاطرنشان کرد: شرایط فعلی که از شرایط زمان جنگ بدتر نیست. در شرایط جنگ، چون همه متحد بودیم توانستیم مشکلات را حل کنیم الان هم با اتحاد، انسجام و درک مشترک انشاالله روزها بسیار خوب و شکوفایی را از اقتصاد ایران خواهیم دید. آمریکا هم هرچه می خواست انجام بدهد انجام داد و چیزی برای انجام دادن در آبان ماه باقی نمانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.