رئیس اتحادیه بارفروشان البرز گفت: علت گرانی گوجه فرنگی را باید در صادرات یافت؛ بخش زیادی از گوجه فرنگی کشور توسط مشتریان عراقی خریداری و به این کشور صادر می‌شد.

به گزارش جماران؛ رئیس اتحادیه بارفروشان البرز گفت: اگر صادرات سیب‌زمینی مانند گوجه فرنگی ممنوع نشود طی چند روز آینده شاهد افزایش قیمت این محصول نیز خواهیم بود.

سیف‌الله عسگرخانی با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر گفت: گوجه فرنگی به اندازه کافی در کشور  تولید می‌شود بنابراین کاهش تولید به دلایلی چون کم‌آبی دلیل گرانی این محصول نیست.

عسگرخانی افزود: علت گرانی گوجه فرنگی را باید در صادرات یافت؛ بخش زیادی از گوجه فرنگی کشور توسط مشتریان عراقی خریداری و به این کشور صادر می‌شد.

وی ادامه داد: مشتریان عراقی به طور مستقیم محصول گوجه فرنگی را با قیمتی که برای کشاورز سودآور بود خریداری می‌کردند و همین موضوع باعث شده بود گوجه فرنگی تولیدی وارد بازار داخلی نشود و قیمت آن افزایش یابد.

عسگرخانی علت فروش گوجه فرنگی به مشتریان عراقی را این گونه بیان کرد: اگر قرار باشد کشاورز محصول را در داخل کشور عرضه کند باید هزینه‌هایی مثل، بسته‌بندی محصول، جعبه، کرایه‌بار و حق العمل کاری را پرداخت کند؛ این مسائل برای کشاورز هزینه زیادی دارد.

وی در ادامه به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی از کشور اشاره و اعلام کرد: این تصمیم باعث کاهش قیمت گوجه فرنگی شده است اما با این ممنوعیت مشتریان عراقی به خرید سیب‌زمینی روی آورده‌اند.

رئیس اتحادیه بارفروشان البرز خاطرنشان کرد: اگر صادرات سیب‌زمینی مانند گوجه فرنگی ممنوع نشود طی چند روز آینده شاهد افزایش قیمت این محصول نیز خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: با ممنوع شدن صادرات گوجه فرنگی، در حال حاضر قیمت این محصول از حدود هفت هزار تومان به سه هزار و 500 تومان رسیده است؛ سیب‌زمینی نیز در بازار هر کیلو سه هزار تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.