وزارت امورخارجه هند در پیامی همدردی عمیق خود را با دولت و ملت ایران اعلام و حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد.

 به گزارش جماران، در پی وقوع حمله تروریستی روز شنبه در اهواز، وزارت امورخارجه هند بیانیه‌ای منتشر و تاکید کرد: ما به‌طور قوی حمله تروریستی ناجوانمردانه در شهر اهواز در روز ۲۲ سپتامبر را محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما همدردی صادقانه خود را با دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های قربانیان حادثه ابراز می‌داریم و آرزو می‌کینم که مجروحان هرچه سریع‌تر بهبود یابند.

به گزارش ایسنا، صبح روز شنبه یک گروهک تروریستی در رژه نظامی در اهواز که به مناسبت سالروز آغاز جنگ تحمیلی برگزار شده بود، حمله‌ای مسلحانه انجام داد که موجب کشته شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا، عراق، روسیه، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، سوریه، قطر، عمان، پاکستان، کویت، نیکاراگوئه، آلمان و ... از جمله دیگر کشورهایی بودند که این حمله را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

در پی وقوع این حمله وزارت امورخارجه ایران نیز شامگاه شنبه سفرای هلند و دانمارک را به طور جداگانه احضار کرد. به گفته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران اعتراض شدید خود را  نسبت به اقامت برخی اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه در این کشورها به دیپلمات‌های ارشد دانمارک و هلند اعلام کرده و خواستار استرداد این افراد شده است.

قاسمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی پیش از این نیز نسبت به اقامت این افراد در دو کشور یادشده هشدار داده و خواهان دستگیری و محاکمه این افراد شده بود.

دانمارک اعلام کرده است که اگر ثابت شود عوامل وابسته به این گروه در دانمارک مستقر هستند، دست به اقدام خواهد زد و این افراد باید محاکمه و زندانی شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.