معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در آسیب‌های اجتماعی دولت برنامه‌های کلان دارد و در موضوعاتی همچون اعتیاد و سایر موضوعاتی که در کشور وجود دارد فعالیت‌هایی به ویژه در بحث اشتغال در حال انجام است.

به گزارش جماران؛ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: به طور مجدد از قوه قضاییه خواستیم تا در اعلام نظر نهایی‌شان تسریع کنند و امید است که این لایحه به مجلس برود.

معصومه ابتکار ۲۴ شهریورماه در بازدید از اورژانس اجتماعی شهرکرد، اظهار کرد:  اورژانس اجتماعی در سطح کشور در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت ایجاد شده و دارای بیش از ۴۰۰ مرکز در کشور و شش مرکز در چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: نکته مهم این است که باید در زمینه اورژانس اجتماعی اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند که خدماتی به عنوان اورژانس اجتماعی وجود دارد و هرکجا همسرآزاری، کودک آزاری یا مسائلی همچون خودکشی صورت گرفت به آن مراجعه کنند.

ابتکار ادامه داد: افرادی که در جریان این وقایع قرار می‌گیرند مسئولیت دارند آن را به اورژانس اجتماعی اطلاع دهند که اگر این اقدام را انجام ندهند ممکن است به نوعی شریک جرم تلقی شوند.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ نوعی مداخله موثر در پیشگیری از این وقایع است.

معاون رییس جمهور در خصوص اقدامات دولت در این زمینه، تاکید کرد: به طور خاص در برنامه‌ها حمایت از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در سراسر کشور وجود دارد و برنامه‌ها و حمایت‌های خاصی با همکاری سازمان بهزیستی در سال گذشته داشتیم و امسال نیز خواهیم داشت.

وی گفت: در آسیب‌های اجتماعی نیز دولت برنامه‌های کلان دارد و در موضوعاتی همچون اعتیاد و سایر موضوعاتی که در کشور وجود دارد فعالیت‌هایی به ویژه در بحث اشتغال در حال انجام است.

ابتکار اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله جدی در بحث خانواده و زنان مسئله اشتغال پایدار و نیاز به‌کار دختران جوان است که تلاش‌هایی در حال انجام است.

وی افزود: در مسائل حقوقی خشونت و ابعاد مختلف که یکی از مهم‌ترین آنان مسائل اشتغال است برای خانواده و زنان اقداماتی در حال انجام است.

ابتکار در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: به طور مجدد از قوه قضاییه خواستیم تا در اعلام نظر نهاییشان تسریع کنند و امید است که این لایحه به مجلس برود.

ابتکار: شهدا همواره نقش مهمی در حفظ امنیت و آرامش کشور دارند

معصومه ابتکار همچنین در سفر به شهرکرد در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی، با بیان اینکه از شهدا و خانواده‌های آنان درس و روحیه می‌گیریم چراکه آنان در نبرد با دشمن شجاعانه به شهادت رسیدند، افزود: شهدا همواره نقش مهمی در حفظ امنیت و آرامش کشور دارند.

ابتکار تصریح کرد: امیدواریم که بتوان در خدمت‌رسانی به مردم کشور و خانواده‌های معزز شهدا، آن‌گونه که در شأن انقلاب است، خدمت‌گزار باشیم.

پدر شهید محمدحسن قاسمی نیز بیان کرد: راه شهدا نباید فراموش شود زیرا آنان سرمایه‌های ملی، انقلابی و اسلامی و متعلق به همه ملت هستند. شهدا با خون خود و تقدیم تمام هستی خویش راه امام حسین (ع) را پیمودند و گفتند اگر می‌خواهید از قید استکبار جهانی آزاد شوید، چاره‌ای جز راه شهادت نیست زیرا محال است نور و ظلمت در کنار هم باشند.

وی با بیان اینکه محال است نظام اسلامی ایران که مخالف اسکتبار است در کنار آنان بنشیند، گفت: درصورتی صلح واقعی میان این دو انجام می‌شود که استکبار دیگر استکبار نباشد. رسیدن به آزادی و رشد و توسعه حقیقی با پیمودن راه امام حسین (ع) و دیگر شهدا به دست می‌آید و اگر بخواهیم از سیطره ظالمان آزاد شویم با یک مار بلعنده بزرگ مواجه هستیم که چاره‌ای جز مبارزه  و مقاومت نداریم تا آزاد شویم.

وی خاطرنشان کرد: محمدحسن در خصوص حادثه کربلا گفته بود «راست گفتند که عالم از چهار عنصر آب، خاک، آتش و هوا تشکیل شده است، آتشی که در خیمه گاهت انداختند، آبی که از تو دریغ داشتند، خاکی که طبیب زخم‌های بدنت شد و هوایی که سال‌ها در جان انسان‌ها افتاده است، مجموع این چهار عنصر کربلا می‌شود.»

قاسمی با بیان اینکه محمدحسن در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله تهران مشغول به کار بود، افزود: از ابتدای حضور در این دانشگاه برای رفتن به سوریه نام نویسی کرد.

وی شجاعت، دانایی، اهل هنر عکاسی، سخنران خوب، ولایت مدار، ولایت پذیر، فعال در هیات‌های مذهبی و فعال در رشته‌های ورزشی همانند کاراته، شنا، غواصی، صخره نوردی و... را از خصوصیات این شهید مدافع حرم برشمرد و گفت: محمدحسن از لحاظ فکری و تمام ابعاد کاملا آماده رزم در راه خدا بود.

وی اضافه کرد: طبق گفته یکی از همرزمان محمدحسن، این شهید در جبهه، زمانی که خون کافی برای تزریق به مجروحان وجود نداشت بدون اینکه کسی متوجه شود از خود خون می‌گرفت و به مجروحان تزریق می‌کرد.

شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی متولد 69.1.1 است و در تاریخ 5.15. 95 نیز در سوریه به شهادت رسیده است. چهارمحال و بختیاری بیش از 2438 شهید تقدیم نظام کرده و در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 70 هزار رزمنده از استان به جهبه‌های حق علیه باطل اعزام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.