رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این نشست مشترک این فرصت را فراهم می کند تا ما بعنوان نمایندگان ملت نظرات خود را مطرح کنیم و در عین حال آرای طرف های اروپایی هم شنیده شود.

به گزارش جماران؛ رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از نشست مشترک سفرای عضو اتحادیه اروپا با اعضای کمیسیون امنیت ملی در مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست قرار است مناسبات ایران با اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حشمت الله فلاحت پیشه افزود: فضای عمومی پارلمان اروپا و مجالس کشورهای اروپایی و به صورت کلان فضای افکاری عمومی این کشورها به گونه ای است که خواهان حفظ مناسبات با ایران هستند.

وی با بیان این که حفظ برجام در دستور کار اروپا قرار دارد، یادآور شد: پارلمان اروپایی چند قانون خوب را در این زمینه تصویب کرده است اما در مرحله اجرا انتقادهایی را داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این نشست مشترک این فرصت را فراهم می کند تا ما بعنوان نمایندگان ملت نظرات خود را مطرح کنیم و در عین حال آرای طرف های اروپایی هم شنیده شود.

فلاحت پیشه با استقبال از برگزاری این نشست، افزود: قرار بود این جلسه مشترک پیش از این برگزار شود اما به دلیل حضور سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در تعطیلات، به مهرماه موکول شد.

وی میزبان این نشست مشترک را کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و گفت: قرار است از جریانات سیاسی و فراکسیون های فعال در مجلس از جمله فراکسیون بانوان دعوت بعمل آید تا آن ها نیز نقطه نظرات خود را بیان کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: این نشست به بیان شفاف نظرات طرف ها منجر می شود.

** بررسی ساختار وزارت خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس

فلاحت پیشه درباره برنامه های هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: قرار است این کمیسیون یکشنبه آینده با حضور مسئولان مربوط به بررسی ساختار جدید وزارت امور خارجه بپردازد.

وی با یادآوری این که در تشکیلات جدید وزارت امور خارجه حوزه های ماموریتی با توجه به مناطق مختلف تقسیم شده، خاطرنشان کرد: این ساختار به منظور چابک، فعال، تخصصی و عملیاتی سازی ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی به ایجاد معاونت اقتصادی در ساختار جدید هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این که وزارت امور خارجه در شرایط ثبات بعنوان پیش قراول جذب سرمایه گذاری اقدام می کند، در شرایط تحریمی هم باید بعنوان پیش قراول رفع موانع همکاری های اقتصادی در خارج از کشور عمل کند.

فلاحت پیشه دستور کار بعدی کمیسیون امنیت ملی را بررسی گزارش های کمیته های مختلف این کمیسیون دانست و گفت: باتوجه به برگزاری نشست های مختلف با مسئولین وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، آخرین بررسی ها در مورد تهیه گزارش اجرای برجام انجام شده است.

وی با اشاره به تعطیلات تابستان نمایندگان مجلس، اظهار داشت: بیشتر اعضای این کمیسیون در ایام تعطیلات به دنبال انجام ماموریت های محول شده در سفرهای استانی بودند و قرار است گزارش این ماموریت ها در کمیسیون ارائه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.