یک قاضی آمریکایی روز گذشته طی یک حکم دستور پرداخت غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری را علیه ایران صادر کرد. او مدعی است ایران مسئول بمبگذاری در ساختمانهای خبر عربستان در سال ۱۹۹۶ بوده است.

به گزارش جماران ، قاضی فدرال واشنگتن دی سی روز گذشته (دوشنبه) به ایران دستور پرداخت ۱۰۴.۷ میلیون دلار غرامت به قربانیان حادثه بمبگذاری برج‌های خبر در عربستان را داد که به کشته شدن ۱۹ پرسنل نظامی آمریکایی انجامید، اما معلوم نیست این پول چه زمانی و از چه طریقی به شاکیان داده خواهد شد.

«بریل هول» قاضی فدرال آمریکا مدعی شده که ایران در حادثه بمب‌گذاری در برج خبر که یک ساختمان نظامی در عربستان در سال ۱۹۹۶ بوده، دست داشته و باید به قربانیان این حادثه غرامت بپردازد.

وی مدعی شده که ایران از خودش در برابر این ادعا دفاع نکرده است.

این قاضی فدرال آمریکا با اشاره به این حادثه مدعی شده این غرامت می‌تواند رنج ۱۵ نفر از پرسنل نظامی که در این ساختمان در زمان بمب‌گذاری حضور داشتند را التیام ببخشد. ۲۴ خانواده که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند هم با این کار احساس بهتری خواهند داشت.

وی از تعیین جریمه خسارات خودداری کرده و گفته قانون آمریکا برای حوادثی که قبل از سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاده باشند اجازه تغیین چنین جریمه‌ای را نمی‌دهد.

رویترز مدعی شد: « ۱۳ نفر از اعضای حزب‌الله لبنان در دادگاه سال ۲۰۰۱ در الکساندریا ویرجینا به جرم نقش داشتن در حادثه ۱۹۹۴ محکوم شدند.

در دسامبر ۲۰۰۶ یک قاضی فدرال دیگر به ایران دستور داده بود ۲۵۴.۴ میلیون دلار غرامت به خانواده قربانیانی که در این حادثه کشته شده‌اند، پرداخت کند.»

به گزارش ایلنا، در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۶ میلادی (۴ تیر ۱۳۷۵ خورشیدی) بر اثر انفجار یک کامیون بمب‌گذاری‌شده در پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر خُبَر عربستان، ۱۹ سرباز آمریکایی کشته و حدود ۴۰۰ تن زخمی شدند.

آمریکا در یک ادعای واهی، ایران را مسئول این بمب‌گذاری اعلام کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.