رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه باید تحلیل مشترکی داشته باشیم و کار همه ما باید کمک به یکدیگر باشد، ادامه داد: باید به یکدیگر اطمینان داشته باشیم، فضای ظن و گمان کشور را تضعیف می کند.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریاناتی در دنیا بویژه توسط آمریکا ایجاد شده که فکر می کنند می توانند مردم ایران را با اعمال تحریم و افزایش فشارها از انقلاب جدا کنند که تصور آنها اشتباه است.

علی لاریجانی دوشنبه در دومین روز سفر به استان فارس در نشست شورای اداری شهرستان نی ریز گفت: مردم حاکمیت را انتخاب کردند هرچند که ممکن است گلایه هایی داشته باشند.

وی با بیان این که زمانی که توافق هسته ای (برجام) را پذیرفتیم برای کاهش فشار بر روی مردم بود، گفت: اکنون دشمنان ملت با هدف مایوس کردن مردم به دنبال افزایش فشارها علیه ملت ایران هستند. 

رئیس مجلس اظهار داشت: هدف دشمن این است که با اقدامات خود استقلال و امنیت کشور را از بین ببرد و به عنوان نمونه، در شمال غرب و جنوب شرق ایران تمامی گروهک ها را مسلح کردند اما به دلیل حضور سپاه نمی توانند اقدامی داشته باشند. 

وی ادامه داد: دشمنان برای برهم زدن امنیت ایران گروهک ها را تجهیز می کنند اما این ملت یک ملت مقتدر است، ملت ایران در زمان جنگ نیز فشار زیادی را تحمل کرد اما متحد بود اکنون نیز اینگونه است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ایران با پشتوانه خون شهدا ندای انقلاب اسلامی را پایدار کرد و اقدام امام خمینی (ره) در ایران بی سابقه بود، اظهار داشت: در منطقه ای که همه نوکر آمریکا بودند امام خمینی (ره) ملت ایران را نجات داد و پای آن ایستاد و اکنون انقلاب اسلامی به الگویی برای سایرین تبدیل شده، داشتن استقلال بدون مشکل نیست.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه باید تحلیل مشترکی داشته باشیم و کار همه ما باید کمک به یکدیگر باشد، ادامه داد: باید به یکدیگر اطمینان داشته باشیم، فضای ظن و گمان کشور را تضعیف می کند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به دلیل مشکلات موجود فشار بر اقشار مختلف وجود دارد و اینگونه نیست که منابع وسیعی در مرکزیت وجود داشته باشد، عنوان کرد: با مشاهده قانون بودجه متوجه می شوید که منابع وسیعی وجود ندارد و اینگونه نیست که منابع وجود داشته باشد اما سهم استان ها پرداخت نشود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به طرح مطالبات مردم شهرستان نی ریز در این نشست گفت: این شهرستان قابلیت های خوبی در بخش های مختلف دارد و مردم منطقه این حق را دارند که مطالباتی برای شهر خود داشته باشند و خواسته های آنها صحیح است که باید پیگیری شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه شهری که پشتوانه قوی از نظر فکر، علم و هنر دارد، این انتظار را دارد که شاهد پیشرفت باشد و ما نیز این حق را قبول داریم، گفت: استان های مختلفی در زمینه قیر مشکل دارند و این موضوع قابل حل است، در بودجه نیز این موضوع در نظر گرفته شد تا مشکلات این چنینی وجود نداشته باشد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: به دلیل حوادثی که اتفاق افتاده مقداری تخصیص اعتبارات دچار مشکل شده و براساس گزارشی که از آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کرده ام، 25 درصد از بودجه عمرانی دریافت شده که باید سهم بودجه استانی را پیگیری کنیم. 

وی ادامه داد: دلیلی ندارد تا به منطقه نی ریز اعتبار کمی داده شود و این موضوع صحت ندارد، در کشور ما رهبری پارسا وجود دارد که همه جای کشور را می شناسد و مراقبت دارند این افتخاری برای کشور است که در رأس آن ولایت فقیه است و ایشان بر روی این امور توجه دارند، وجود این مسائل در ذهن آزاردهنده است، مسئولین کشور به دنبال آبادانی آن هستند.

لاریجانی گفت: آبادانی یک کشور، رونق و رفع بیکاری آن به اجرای تعدادی پروژه وابسته نیست، آبادانی زمانی ایجاد می شود که اقتصاد در دست مردم و دولت تسهیل کننده باشد. 

وی اظهار داشت: زمانی که 90 درصد بودجه در زمینه بودجه جاری هزینه می شود بودجه عمرانی کاهش پیدا می کند، ادارات مفصلی داریم که این موضوع مثبت نیست، کشور باید با یک چهارم نیروی انسانی موجود اداره شود، رقم بزرگی از هزینه های کشور در بخش اجرایی هزینه می شود، باید قبول کنیم اقتصاد زمانی زاینده و سازنده است که در دست مردم باشد و دولت در محل هایی که بخش خصوصی نمی تواند حضور پیدا کند کمک کننده باشد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حدود 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم که دولت به تنهایی توان اتمام آن ها را ندارد و این پروژه ها باید به بخش خصوصی سپرده شوند، تصریح کرد: نقدینگی اگر به سمت آبادانی کشور سوق داده شود مشکلات موجود به وجود نمی آیند.

وی با تاکید بر این اینکه باید مقررات اضافه را از پیش پای سرمایه گذاران برداریم، ادامه داد: مسئولان در کشور ما به دست مردم انتخاب می شوند که این موضوع جای افتخار است و ملزوماتی دارد، در منطقه ما کشورها یا قبیله ای اداره می شوند و یا اینکه اگر دموکراسی دارند ارتش آنقدر در آن ها نفوذ دارد که دموکراسی را تحلیل می کنند. 

لاریجانی ادامه داد: کشوری مانند ایران که در دست آمریکایی ها بود و استقلالی از خود نداشت تغییر ماهیت داده و کشوری انقلابی شده است این به دلیل حضور مردم در صحنه است که دستاوردی بزرگ محسوب می شود.

وی در ادامه از نیروهای جوان متخصص به عنوان قدرت پرش برای کشور یاد کرد و گفت: در صورت بهره گیری بیشتر از نیروهای جوان، فضای موجود تغییر می کند. 

رئیس مجلس نوید داد که خواسته های مردم منطقه در زمینه شیرین کردن آب و آبیاری نوین را پیگیری نماید. 

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ظرفیت های شهرستان نی ریز در بخش های صنعت، معدن و گردشگری را تشریح کرد. 

اصغر مسعودی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر قانون پذیری و اجرای قوانین تاکید دارند، ادامه داد: متاسفانه قوانین در حوزه صنعت و معدن اجرا نمی شود، با وجود اینکه در قانون آمده است که حقوق معادن به صورت صددرصدی تخصیص پیدا کند تاکنون این اتفاق صورت نگرفته و این قانون اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه سهم آلایندگی معادن تخصیص پیدا نکرده است، عنوان کرد: احیای تالاب هایی که در معرض تهدید هستند باید اجرا شود اما متاسفانه آب تالاب بختگان در حال خشک شدن است و حقی پرداخت نمی شود، باید بودجه ای برای مردمی که در کنار آبی که در حال تبخیر شدن است، در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز سفری سه روزه به استان فارس، عصر یکشنبه با استقبال استاندار وارد شیراز شد و به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) رفت. 

دیدار با تولیت این آستان مقدس و همچنین دیدار با خانواده مرحوم محمد حسن دوگانی نماینده سابق مردم فسا از دیگر برنامه های رئیس مجلس در این سفر بود. این نماینده فقید مجلس صبح چهارشنبه 14 شهریورماه جاری در 62 سالگی در بیمارستان عرفان تهران درگذشت. 

لاریجانی در دومین روز سفر به استان فارس با حضور در گلزار شهدای استهبان به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و به زیارت امامزاده پیرمراد این شهر رفت. وی سپس در جلسه شورای اداری و آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در استهبان شرکت کرد. 

وی بعدازظهر دوشنبه به نی ریز در شرق فارس رفت و از طرح فولاد غدیر و همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان این شهرستان بازدید کرد. رئیس مجلس سه شنبه میهمان مردم شهرستان لارستان در جنوب استان است. 

شهرستان نی ریز در فاصله 192کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.