امانی عضو شورای شهر تهران گفت: یگان حفاظت شهرداری مرکز باید آموزش ویژه دیده باشد و در زمان بحران سریع مداخله کرده و عکس‌العمل نشان دهد. این اتفاقات متاسفانه در هر دوره‌ای اتفاق می‌افتد و روی همه اقشار از خانواده نزدیک گرفته تا شاهدان آن به شدت تاثیرگذار است.

به گزارش جماران؛ اعتمادآنلاین نوشت: هفته گذشته مردی 45 ساله به علت اختلافات با شهرداری تهران؛ خود را جلوی شهرداری به آتش کشیده و به خاطر شدت جراحات روز گذشته جان خود را از دست داد.

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران و اولین کسی که رسما خبر فوت او را تایید کرد، با اشاره به اینکه آستانه تحمل مردم پایین آمده است، گفت: همه ما در این فضا زندگی می‌کنیم و شاهد هستیم که شرایط سخت‌تر شده است. از آنجا که ارتباط شهرداری با مردم بیشتر از بقیه سازمان‌هاست، باید در مقابل این مسائل آمادگی داشته باشند. مشکل افسردگی فقط در ایران وجود نداشته و مرکز بهداشت جهانی هم اعلام کرده افسردگی در جهان بیداد می‌کند و همه باید باهم گفتگو کنیم.

امانی افزود: خودکشی بدترین نوع بروز  افسردگی بوده و بدتر از همه خودسوزی است. براساس گزارشی که از این فرد به دست من رسیده، او از همان ابتدا تهدید به خودکشی کرده بود. از همان ابتدای ماجرا، شهردار تهران، مدیرعامل شرکت شهر سالم را مسئول مستقیم پیگیری وضعیت او کرده و همه هزینه‌ها را برعهده گرفت.

عضو شورای شهر با بیان اینکه وقتی شرایط روحی به این حد می‌رسد، نزدیکان یک فرد باید دخالت کنند، به نقش خانواده افرادی از این دست در حادثه اشاره کرد و گفت: متاسفانه همسر ایشان در آن روز بنزین را زیر چادر خود پنهان کرده بود. شهرداری تمام توانش را پس از سوختگی برای درمان ایشان صرف کرد، اما به علت آنکه میزان بنزین زیاد بود او دچار سوختگی داخلی شده بود.  

امانی ادامه داد: فندکی که با آن خود را به آ‌تش کشیده خالی بود، اما میزان بنزینی که روی خود خالی کرده بود، آنقدر زیاد بود که یک جرقه در گاز بنزین باعث شعله‌ور شدن او شد. نکته اساسی این است که همه باید نسبت به شرایط روحی همدیگر در این اوضاع حساس باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر شهرداری را مقصر دانسته و آیا یگان حفاظت از شهرداری نمی‌توانست با برخورد حرفه‌ای‌ و به موقع‌تر جلوی این اتفاق را بگیرد، گفت: به علت فشارهای عصبی و روحی دامنه افسردگی افزایش یافته است و ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت از کنار مسائل گذشته و عبور کنیم و این مسئولیت همه ماست. هر کس باید در چارچوب وظایف قانونی خود در این رابطه پاسخگو باشد.

امانی افزود: یگان حفاظت شهرداری مرکز باید آموزش ویژه دیده باشد و در زمان بحران سریع مداخله کرده و عکس‌العمل نشان دهد. این اتفاقات متاسفانه در هر دوره‌ای اتفاق می‌افتد و روی همه اقشار از خانواده نزدیک گرفته تا شاهدان آن به شدت تاثیرگذار است.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه در زمان بحران روحی؛ کلمات می‌توانند تاثیر منفی گذاشته و شرایط را تشدید کنند، افزود: باید نوع مداخله در زمان بحران را بلد باشیم، در حال حاضر خانواده این فرد از نظر روحی آسیب دیده و بی‌تردید همه به خصوص کودکان نیازمند مشاوره روانکاوی هستند. البته شهرداری از صفر تا صد هزینه‌های بیمارستان را تقبل کرده است.

وی در انتها به نقش وکیل او اشاره کرده و گفت: وکیل او در جریان این مسائل بوده و شاید باید مداخله می‌کرده است. نکته این است که او بیش از 400 میلیون تومان برای عوارض پرداخت کرده بود و تصور می‌کرد همه این پول از دستش رفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1009619
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.