رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است اجلاسی با هدف پیگیری مسائل گوناگون بین ایران و روسیه تشکیل شود که ما در آن حضور خواهیم داشت.

به گزارش جماران؛ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر دو روزه‌اش به همراه تعدادی از نمایندگان به روسیه و بلاروس گفت که توسعه روابط با روسیه و بلاروس و پیگیری تشکیل کمیته مشترک پارلمانی میان ایران و روسیه از اهداف این سفر است.

علی لاریجانی در تشریح سفر دور روزه‌اش به کشورهای روسیه و بلاروس گفت: سفر هیات پارلمانی ایران سفری دو روزه به کشورهای روسیه و بلاروس است. یک بخش از آن مربوط به مذاکرات قبلی با رییس دومای روسیه است که در آن مقرر شده بود کمیسیون مشترکی بین دو پارلمان برای پیگیری پروژه‌های مختلفی که بین دو کشور وجود دارد، ایجاد شود.

وی ادامه داد: قرار است اجلاسی با هدف پیگیری مسائل گوناگون بین ایران و روسیه تشکیل شود که ما در آن حضور خواهیم داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرش به بلاروس گفت: همکاری‌های توسعه‌ای در بلاروس در ابعاد مختلف مطرح است در این سفر علاوه بر نمایندگان مجلس از کمیسیون‌های مختلف، افراد از بخش‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی همچون وزارتخانه‌های نفت، صنعت معدن تجارت، کشاورزی و اقتصاد حضور دارند تا مسائل فی‌مابین در روسیه و بلاروس مورد پیگیری قرار گیرد و نتایجی حاصل شود.

لاریجانی دولت‌های روسیه و بلاروس را دوست ایران دانست و با یادآوری اینکه ما از گذشته همکاری‌های نزدیکی با این دو کشور داشتیم گفت: قطعا از فرصت کوتاه به وجود آمده برای سفر به این دو کشور برای توسعه روابط فی‌مابین استفاده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.