رئیس مجلس ایران برای شرکت در نشست پارلمانی ایران و روسیه که روز هفتم ماه سپتامبر (روز جمعه هفته آینده) در ولگوگراد از شهرهای روسیه برگزار می شود به این کشور سفر می کند.

به گزارش جماران؛ رسانه های روسیه از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه در هفته آینده خبر دادند.

برخی رسانه های روسی از جمله خبرگزاری تاس و آژانس اخبار فدرال روسیه روز پنجشنبه خاطرنشان کردند: علی لاریجانی رئیس مجلس ایران برای شرکت در نشست پارلمانی ایران و روسیه که روز هفتم ماه سپتامبر (روز جمعه هفته آینده) در ولگوگراد از شهرهای روسیه برگزار می شود به این کشور سفر می کند.

پیشتر «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه گفته بود که نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه روزهای دوم و سوم ماه سپتامبر (11 و 12 شهریور ماه امسال) در شهر ولگوگراد برگزار می شود.

توافق برای برگزاری نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه سال گذشته به دست آمد و ترکیب اعضای این کمیسیون دوماه پیش در جریان سفر رسمی رئیس دومای روسیه بررسی شد.

رئیس مجلس دومای روسیه روز بیستم فروردین ماه گذشته با اشاره به اهمیت موضوع افزایش روابط اقتصادی مسکو و تهران، از طرح این موضوع در اولین نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمان‌ها در ولگوگراد در پاییز امسال خبر داد.

ولودین با بیان اینکه همکاری اقتصادی بین پارلمان های دو کشور بسیار مهم و دارای اولویت است، افزود: ما به موضوع تقویت و پیشرفت تماس های اقتصادی بین دو کشور توجه خاصی داریم و همچنین می خواهیم در چارچوب کمیسیون عالی مشترک تلاش کنیم تا روابط اقتصادی دو کشور گسترش یابد. 

«محمد رضا پور ابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی چند ماه پیش در سفری که به روسیه داشت گفت که روس ها پیشنهاد داده اند، هم راستا با دولت های دو کشور، مجالس نیز کمیسیون همکاری اقتصادی تشکیل دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.