اسقف و رییس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران،‌ با انتشار بیانیه ای رسمی، و در واکنش به اظهارات برخی مقامات آمریکا درباره حقوق اقلیت های دینی در ایران، این اظهارات را ادعایی مغرضانه خواند و تاکید کرد که ارامنه از آزادی کامل برای انجام مناسک و مراسم دینی و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در جمهوری اسلامی برخوردارند، و ما نگران تحریم ها علیه ملت ایران هستیم.

به گزارش جماران، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
اظهارات برخی ازمقامات  امریکا درباره حقوق اقلیت های دینی در ایران و نبودآزادی برای انجام مناسک دینی ادعایی مغرضانه وبی اساس بوده واین درحالی است که ارامنه کاتولیک که پیروان یکی از ادیان توحیدی در ایران می باشد با آزادی کامل به انجام مناسک ومراسم دینی و فعالیت هایاجتماعی، فرهنگی و... پرداخته است.

ارامنه کاتولیک همسو با جامعه جهانی نگرانى خود را از اجرای تحریم های جدید که سایه خود رابر تمام آحاد ملت از جمله اقلیت های دینی خواهد انداخت، ابراز می دارد. زیرا آحاد جامعه ارامنه کاتولیک ایران با اعمال تحریمهای ظالمانه امریکا در قبال کشور، مانند دیگر هم وطنانشان تحت فشار قرار خواهند گرفت.

نگاه امریکا به اقلیت ها، نگاهی منفعت طلبانه است تا جایی که منافع آمریکا تامین شود. به ظاهر ازآنان جانبداری می کند ولی در موارد دیگر آنان را قربانی سیاست های سلطه طلبانه ى خود می نماید که نمونه های بی شمار آن، نظیر برخورد با رنگین پوستاندر آن کشور، قابل مشاهده است.

ما به عنوان عضوی از اعضای جامعه ادیان الهی، با توسل به در گاه خداوند متعال و دعا و نیایش، آرزومند تحقق نیافتن نیات و تصمیمات ناحق و یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهان پایان یافتن هر چه زودتر این وقایع، با عدم مداخلات آمریکا در کشورهاى دیگر می باشیم.

صلح و آرامش و دوستی در میان انسانها از خواسته های الهی است و هر آنچه موجب دشمنی، نفاق و نفرت مرگبار میان مردم گردد، محکوم است. با هم صدا شدن با تمام ملت هاى صلح طلبى که مدافع چنین اصولی هستند خواهان همزیستی مسالمت آمیز، همراه با استقلال کشور در پناه صلح و آرامش هستیم.
 
سرکیس داویدیان

اسقف و رئیس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1004300
  • منبع: انسجام ملی
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.