امیر امینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار داشت: تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که با بهره برداری از آن ضمن رفع مشکل بار ترافیکی مسیر غرب و شمال غرب کشور به بنادر جنوبی، ارتباط استان های مرکزی به عتبات عالیات در کشور عراق نیز بطور چشمگیری تسهیل می شود.
وی با اشاره به نقش مهم تونل کبیرکوه در توسعه استان ایلام، افزود: اتصال 2 شهرستان دره شهر و آبدانان به یکدیگر نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه یک پروژه بزرگ اجتماعی نیز تلقی می شود، همچنین این پروژه در آینده می تواند به عنوان یک کریدور به مرزهای غربی و از مسیرهای مهم عتبات عالیات باشد.
معاون برنامه ریزی و مدیربت منابع وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این طرح را بیش از 60 درصد عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه بار مالی زیادی دارد، طبق برآوردهای انجام شده بیش از 500 میلیارد تومان برای اتمام پروژه نیاز است.
امینی با اشاره به طول پنج کیلومتری این تونل بزرگ گفت: یک هزار و 300 متر از حفاری این تونل باقیمانده است که هم اکنون 2 پیمانکار مربوطه با جدیت در حال کار هستند.

** تکمیل پروژه های راه سازی استان ایلام یک هزار و 700 میلیارد تومان نیاز دارد
معاون برنامه ریزی و مدیربت منابع وزیر راه وشهر سازی گفت: پروژه های بزرگی در حوزه راهسازی استان ایلام همچون چهاربانده کردن جاده ایلام - مهران، تونل قلاجه، تونل کبیرکوه و ... در حال انجام است که با تکمیل آنها تحولی خاص در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.
امینی تصریح کرد: مطالعات پروژه آزاد راه کرمانشاه - ایلام - مرز مهران انجام شده است که امیدواریم بتوانیم بزودی عملیات اجرایی آنرا آغاز کنیم.
امینی در خصوص پروژه چهار بانده کردن ایلام - مهران نیز یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه بزرگ سال 95 با برگزاری مناقصه آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک برود

** پیمانکاران برای تامین مالی پروژه ها به دنبال روش های جدید باشند
معاون وزیر راه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نظام مالی تامین پروژه های راه و شهرسازی اعتباری افزون بر 250 هزار میلیارد تومان نیاز است، این در حالی است که میزان اعتبار تخصیص یافته به این وزارتخانه برای تکمیل پروژه ها رقمی معادل 10 هزار میلیارد تومان است.
امینی بیان کرد: این امر باعث می شود تا بار انجام پروژه های حوزه راهسازی بر دوش دفاتر مهندسی و پیمانکاران این حوزه قرار گیرد، در این راستا به تدریج توان پیمانکاران کم شده و ضروری است که در این خصوص فکری اساسی اندیشیده شود.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.