به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی عصر پنجشنبه از روند راه آهن در حال ساخت همدان - سنندج بازدید کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که فاصله صلوات آباد تا سنندج بیش از ۲۰ کیلومتر است تصمیم گرفتیم برای رفاه حال شهروندان سنندجی این ایستگاه را به داخل شهر انتقال دهیم.
وی افزود: در این صورت به دلیل پیچیدگی مسیر و شیب تند روستای صلوات آباد به سمت سنندج، ۴۵ کیلومتر و ۶ هزار میلیارد ریال دیگر به طول و هزینه های این خط آهن اضافه خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اجرای کریدور شمال - جنوب در حوزه استحفاظی کردستان اشاره کرد و یادآور شد: از طول ۳۲۰ کیلومتری این کریدور ۱۴۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده و مابقی هم به تدریج سال آینده زیر بار ترافیک می رود.
آخوندی سرعت اجرای 2 خطه کردن محور همدان - سنندج و سنندج - مریوان را قابل قبول دانست و تاکید کرد: با اتمام این پروژه ها اقتصاد کردستان توسعه بسیار بیشتری خواهد یافت.
وی به بازدید از طرح های بازآفرینی شهری سنندج نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه ها بویژه در محله آغه زمان ضمن حفظ اصالت و هویت این شهر، موجب جذب گردشگر و افزایش ثروت در سنندج می شود.
استاندار کردستان هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان دارای مشکلات زیرساختی است، اظهار داشت: یکی از پروژه های مهم کنارگذر شرقی سنندج (محدوده سه راهی مریوان) است که با اتمام آن و احداث تقاطع غیر همسطح در ورودی سنندج، تاثیر بسیار زیادی در مدیریت ترافیک این محدوده می گذارد.
بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه 140 کیلومتر از 320 کیلومتر کریدور شمال - جنوب در کردستان زیر بار ترافیک رفته است، افزود: قرار شده از محل اوراق خزانه یک هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه مهم اختصاص یابد.
وی اجرای طرح بارآفرینی شهری و پروژه راه آهن همدان - سنندج را از دیگر طرح های مهم راه و شهرسازی برای توسعه اقتصادی استان کردستان دانست.
به گزارش ایرنا، پروژه خط آهن همدان - سنندج به طول 150 کیلومتر در سه قطعه 64، 56 و 30 کیلومتری در حال اجرا است و در مجموع از لحاظ زیرسازی 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا 2 سال و نیم دیگر به بهره برداری برسد.
تاکنون نزدیک به یک هزار میلیارد ریال برای زیرسازی این پروژه هزینه شده و بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای اتمام زیرسازی، ریل گذاری و ساخت ایستگاه های پروژه خط آهن همدان - سنندج اعتبار نیاز است.
عباس آخوندی امروز همچنین از پروژه چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد در محور سنندج - قروه - همدان نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژ قرار گرفت.
این پروژه به طور 21 کیلومتر در سه قطعه 5، 9 و 6 کیلومتری در حال اجراست و در مجموع 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر هشت کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت شده و 90 درصد خاکبرداری آن نیز انجام شده است.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح پنجشنبه به منظور بازدید از چند طرح بازآفرینی شهری و اطلاع از روند ساخت پروژه های راهسازی به کردستان سفر کرد.
آخوندی در این سفر از طرح های در حال اجرای بازآفرینی شهری در ناحیه منفصل شهری نایسر، محلات فرجه و آغه زمان در شهر سنندج بازدید کرد.
شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان، عملیات آغاز ساخت تقاطع غیرهمسطح ورودی سنندج، دیواندره و مریوان، بازدید از پروژه چهار بانده کردن جاده گردنه صلوات آباد و همچنین خط آهن همدان - سنندج از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان بود.
استان کردستان هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن روستایی و هزار و 850 کیلومتر دیگر آن نیز اصلی و فرعی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.