به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در شورای اداری استان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار داشت: دولت و مسئولان نگاه ویژه ای به استان ایلام به رقم کوچک بودن دارند و این استان در مسیر توسعه و رونق قرار دارد.
وی مقوله اربعین و مرز مهران را مزیتی مهم برای استان ایلام برشمرد، افزود: موضوع منطقه آزاد مهران بزودی در مجلس مطرح می شود که در صورت تصویب چهره استان و مرز مهران متحول خواهد شد و در ماه های گذشته 2 میلیارد دلار کالا از این مرز صادر شده است.
استاندار ایلام یادآور شد: دولت با هدف محرومیت زدایی و ارتقای پایدار نگاه ویژه ای به ایلام و توسعه زیرساخت های این منطقه دارد و تزریق اعتبارات کلان ملی به حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع و ... حاصل رویکرد دولت به توسعه ایلام است.
سلیمانی دشتکی گفت: کشور ایران در مقطع کنونی به شدت نیازمند آرامش، همدلی، همراهی، وحدت مردم و مسئولان و پرهیز از ایجاد تفرقه و تقویت ارکان نظام و کشور است.
وی با اشاره به اینکه کشور به امید و آرامش نیاز دارد، تاکید کرد: باید ظرفیت ها، نقاط قوت، خدمات دولت پررنگ تر از قبل بیان شود و برای ایجاد تولید و اشتغال بیشتر به دنبال راهکار باشیم.
وی اضافه کرد: آمریکا جنگ روانی را علیه ایران ایجاد کرده است اما با پشتوانه مردم و تلاش و مدیریت مسئولان تحریم های آمریکا کم اثر خواهد بود ، کشور با وجود مشکلات از ظرفیت و امکانات زیادی در حوزه های مختلف برخوردار است که توجه به این منابع توسعه بی اثر ماندن تحریم ها را در پی خواهد داشت.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیشتر نیاز استان ایلام سرمایه گذاری و جذب اعتبارات کلان ملی برای توسعه زیرساخت هاست که بدون شک ارتقای زیرساخت های ایلام در رشد و آرامش دیگر نقاط کشور و به ویژه مرکز تاثیرگذار خواهد بود.
شادمهر کاظم زاده یادآور شد: ایلام دارای مزیت های کلانی در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، نفت، گاز، پتروشیمی، گردشگری، مرز، منابع طبیعی و ... است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و نیازمند اعتبارات کلان کشوری و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است و باید سهم استان ایلام از سرمایه گذاری ها بیشتر شود.
وی به پدیده گرد و غبار حاکم بر استان ایلام در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: با اینکه این پدیده مخرب بیش از یک دهه است محیط زیست جانوری و گیاهی استان ایلام را تحت شعاع خود قرار داده اما این استان از اعتبارات گرد و غبار صندوق ملی توسعه حذف و همه اعتبار به استان خوزستان اختصاص یافت که باید پیگیری شود.
دیگر نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بیکاری، نبود اشتغال و معیشت مردم بیشترین مشکل و معضل استان ایلام است که باید با همت و توجه مسئولان و تزریق اعتبار به ایلام این مشکلات کاهش یابد.
سلام امینی افزود: باید به مثابه خوزستان بخشی از اعتبارات ملی گرد و غبار به استان ایلام نیز اختصاص یابد چرا که استان ایلام به خاطر مساله گرد و غبار در حوزه های مختلف متحمل خسارات زیادی شده است.
وی موضوع پساب و فاضلاب را از دیگر مشکلات استان ایلام برشمرد و اظهار داشت: در پنج شهرستان ایلام سیستم دفع فاضلاب شهری وجود ندارد که همین موضوع باعث هدررفت آب و آلودگی زیستی برای منطقه شده است و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب می تواند پساب های جمع آوری شده را برای مصارف فضای سبز و کشاورزی هب چرخه مصرف مفید بازگرداند.
وی ایجاد کارخانه های بازیافت، ساماندهی فضلاب روستاهای بالا سد ایلام، اختصاص چندین بالگرد برای حوزه های درمان و محیط زیست به استان را از دیگر مطالبات مردم استان ایلام از مسئولان کشور عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، دیدار با امام جمعه ایلام، کلنگ زنی فاز دوم تصفیه خانه شهر ایلام و سفر به شهرستان ملکشاهی برای کلنگ زنی یا افتتاح چند پروژه عمرانی و خدماتی از دیگر برنامه های عیسی کلانتری معاون ریاست جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به ایلام در هفته دولت است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.