کیامرث حاجی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از طرح موضوع در کمیته آلایندگی محیط زیست خوزستان و بررسی گزارشات محیط زیست و اداره کل هواشناسی استان مبنی بر استمرار پدیده اینورژن (وارونگی دما)، تعطیلی روز یکشنبه مدارس اهواز و کارون برای فردا مصوب شد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز به ایرنا گفت: امروز شنبه ارتفاع پدیده وارونگی در اهواز به 286متر رسید که بر اساس پیش بینی ها این وضعیت فردا نیز ادامه خواهد داشت.
کوروش بهادری افزود: با توجه به انباشت ذرات گرد و غبار کمتر از 2میکرونی معلق در هوا ممکن است با وجود پدیده وارونگی ،غلظت آلاینده ها فردا افزایش یابد که این وضعیت برای گروههای سنی سالمندان و خردسالان مضر خواهد بود.
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز شنبه میزان گرد و غبار موجود در فضای اهواز را 252 میکروگرم بر مترمکعب و وضعیت هوای این شهر را ناسالم اعلام کرد.
دستگاه های پایش هوا سازمان حفاظت محیط زیست پنج شاخص مورد نظر سازمان جهانی بهداشت (شاخص PSI) را که به آلاینده های پایه تعبیر می شود (شامل مونوکسیدکربن، ترکیبات اکسیدهای ازت، اکسیدهای گوگرد، ازن و ذرات معلق) اندازه گیری می کند. در صورتی که این شاخص کمتر از 50 باشد، هوا در شرایط پاک؛ در صورتی که بین 50 تا 100 باشد هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس؛ در صورتی که بین 100 تا 150 باشد ناسالم برای همه گروه های سنی؛ در صورتی که بین 200 تا 300 باشد بسیار ناسالم و در صورتی که بیش از 300 باشد شرایط هوا خطرناک ارزیابی می شود.

7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی **انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.