به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: بیشترین واحدهای موجود در استان را صنایع کوچک تشکیل می دهند که بسیاری از آنها به واسطه مشکلات عدیده اعم از مالی و مدیریتی تعطیل هستند به همین دلیل باید برای فعال شدن آنها و حمایت از این صنایع همه تلاش کنند.
وی فعال شدن بخش خصوصی برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را یک ضرورت برشمرد و افزود: اولویت اصلی بخش اقتصادی فعال کردن واحدهای تولیدی است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بخش خصوصی و نهادهای دولتی موانع تولید در استان برطرف شود مسیر تولید و فعالیت صنایع کوچک استان هموارتر شود.
درویشی، با اشاره به بررسی مشکلات کارخانه شیر و پویا نخ ایلام گفت: ستاد تسهیل مصوب های موثری برای فعال شدن این واحد ها دارد که امیدواریم متولیان و سرمایه‌گذاران این دو طرح اراده‌ی خود را برای رونق واقعی این واحدها به کار گیرند.
وی همچنین به مسائل و مشکلات واحد کشتارگاه ایوان اشاره کرد و گفت: مشکلات این واحد به دلیل اهمیتی که در حفظ سلامت شهروندان و تامین گوشت مورد نیاز است باید برطرف شود.
درویشی افزود: تعلل در راه اندازی این واحد کشتارگاه موجب از سرگیری کشتارهای غیر مجاز که سلامت شهروندان را تهدید می کند، می شود.
وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و دامپزشکی و دستگاه های مرتبط خواست که هرچه زودتر وضعیت کشتارگاه ایوان را تعیین تکلیف کنند و کار واگذاری این واحد به سرمایه‌گذار جدید بررسی شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی کشور، روند بررسی مشکلات این واحدها در استان شتاب بیشتری گرفته است.
یاراله نصیری، مشکل واحدهای تولید استان را در زمینه تمدید تسهیلات بانکی، بخشودگی جرائم، اخذ وام برای خرید مواد اولیه، تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش برشمرد و تاکید کرد: با رفع مشکلات واحدهای تولیدی و بهره‌برداری از ظرفیت کامل، دستیابی به رونق اقتصادی شتاب می‌گیرد و می‌توان شاهد رونق تولید و تثبیت اشتغال این واحدها بود.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت یازدهم رفع مشکلات واحدهای تولیدی است و در این زمینه از همه ظرفیت‌ها برای پیگیری و برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی استقبال می‌کنیم.
به گزارش ایرنا در این نشست وضعیت چهار طرح تولیدی استان و همچنین مصوبات نشست قبل مورد بررسی قرار گرفت.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.