به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده روز دوشنبه در نشست قرارگاه اربعین حسینی ناجا در شهرستان مهران اظهار داشت: مرز مهران با موقعیت جغرافیایی که نسبت به کشور عراق دارد، در مقایسه با دیگر مرزها همه ساله و در ایام اربعین پذیرای هزاران زائر داخلی و خارجی است.
وی افزود: نکته مهم در این حوزه امنیت مرز و زائران عبوری از مرز مهران است که سال گذشته با عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط در برقراری نظم حماسه آفرین بودند و برقراری نظم و امنیت اربعین امسال نیز باید بهتر و مطلوب تر از گذشته باشد.
فتحی زاده یادآور شد: باید با برنامه ریزی دقیق و استفاده از توان و ظرفیت خود در فرصت باقیمانده تا اربعین امسال که کمتر از 2 ماه است همه شرایط برای اجرای سریع ماموریت های محوله که همانا برقراری نظم و امنیت در ابعاد مختلف است، آماده شویم.
وی گفت: در کمیته ستاد اربعین امسال نقاط قوت و ضعف این حوزه از قبل پیش بینی و مشخص شده و برای برگزاری هرچه بهتر آئین های اربعین برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی کشور افزود: مدیریت تردد زائران باید از مبدا شهرها انجام گیرد تا شاهد حجم زیاد زائران در مرزها نباشیم.
سردار فتحی زاده بیان اینکه باید یک تقسیم کار درست و از قبل طراحی شده انجام شود، تاکید کرد: نکته مهم اینکه اقدامات زیرساختی و ارائه خدمات به زائران باید با حوزه های امنیتی انتظامی هماهنگ شود.
وی اظهار داشت: باید دستگاه های مرتبط با اربعین زیرساخت های مناسب را از قبل آماده کنند و در این مقطع ضرورت بکارگیری نیروی انسانی برای کنترل مرز و زائران احساس می شود.
وی تاکید کرد: اگر ایجاد زیرساخت ها با طرح ها و برنامه های امنیتی انتظامی هماهنگ شود کارها تسهیل و خدمات رسانی ایستگاه های صلواتی هم باید با هماهنگی نیروی انتظامی باشد.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به دستگاه های متولی در حوزه اربعین توصیه کردبرای پیشگیری یا کاهش مشکلات و معضلات از ظرفیت های مردمی و اقشار مختلف جامعه و نیز توان دیگر استان ها استفاده کنند.
وی در مورد آرامش روانی جامعه و زائران نیز گفت: باید به گونه ای عمل کنیم عده ای با تحریک از طریق شایعه ، موجب ناراحتی و اذیت مردم نشوند و فضا برای ایجاد شایعه پراکنی ایجاد نشود چرا که در سال گذشته برخی افراد با فضاهای سازی روانی عده ای را در خصوص روادید به مشکل انداختند.
فتحی ابراز امیدواری کرد: امسال دفاتر صدور روادید برای ارائه خدمات صدور ویزا در ایلام فعال شود و در صدد قطع صدور روادید در مهران در نزدیک ایام اربعین هستیم.
به گزارش ایرنا، پایانه مرزی مهران در ایام اربعین پذیرای نزدیک به 2 میلیون زائر داخلی و خارجی است.
استان ایلام با کشور عراق 430 کیلومتر مرز مشترک دارد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.