به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در دیدار با کارکنان انتقال خون استان ایلام افزود: همچنین به طور جدی در حال پیگیری موضوع احداث مجتمع انتقال خون استان ایلام و جانمایی زمین و‌ تامین اعتبار سهم استانی هستیم.
وی یادآور شد: استان ایلام به واسطه مرز مهران و تردد دائمی زائران از این نقطه، مساله اربعین و وجود حوادث غیرقابل پیش بینی از موقعیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل دستگاه های خدمات رسان باید آمادگی لازم را برای خدمات دهی به مردم داشته باشند.
استاندار ایلام به موضوع حیاتی انتقال خون اشاره و اضافه کرد: اهدای خون هم به سلامت اهدا کننده کمک می کند و هم نجات بخش جان بیماران است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: انتقال خون باید با استفاده از تکنیک های نوین به سمت ارائه خدمات نو به مراجعه کنندگان و بیماران باشد و ضمن آمادگی کامل برای مواقع حساس در حوزه دریافت و توزیع خون غنی تر از گذشته عمل کند.
مدیر پایگاه انتقال خون استان ایلام هم در این دیدار گفت: طی چهار ماهه ابتدایی سال 97 در مقایسه با مدت مشابه پارسال میزان مراجعه و دریافت خون از مردم به مقدار چهار هزار و 700 مورد 11 درصد افرایش یافته است.
دکتر مهدی اکبری دهبالایی افزود: یکی از اقدام های این پایگاه گرفتن پلاکت و پلاسمای مجزا از مراجعه کنندگان است به گونه ای که به جای گرفتن خون کامل از مراجعه کنندگان تنها اجزای خون مورد نیاز مراکز درمانی همچون پلاکت و پلاسما گرفته می شود.
وی ضمن اشاره به عملکرد انتقال خون استان ایلام در سال گذشته از استاندار ایلام خواست موضوع احداث مجتمع خون استان ایلام را پیگیری کند تا با راه اندازی این مجتمع ارائه خدمات به مراجعه کنندگان و بیماران تنوع بیشتری پیدا کند.
در این دیدار کارکنان انتقال خون استان ایلام به بیان برخی مشکلات حوزه کاری خود از جمله پرداخت حقوق و نبود یا کمبود امکانات و به روز نبودن برخی تجهیزات پایگاه انتقال خون پرداختند.
9 مردادماه در تقویم به روز ملی اهدای خون نامگذاری شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.