جلال میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی افراد بدون توجه به واقعیات در محافل مختلف عنوان می کنند که اربعین باید به یک فرصت تبدیل شود اما اینکه چگونه اینکار را باید انجام داد توضیح نمی دهند.
وی تاکید کرد: انتظار مردم بجا و بحق است و اربعین باید به فرصتی برای توسعه استان تبدیل شود اما موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند.
نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موانع تبدیل شدن اربعین به فرصت اقتصادی برای استان این است که نوع نگاه به اربعین در سطح ملی، اربعین را به یک مساله خاص تبدیل و از حالت عادی خارج کرده است، گفت: این مساله به نوعی ایدئولوژیک است و دولت بخشی از هزینه های آن را تامین می کند که به مانعی برای اقتصادی شدن آن تبدیل شده است.
میرزایی افزود: این مساله باعث شده است مردم این استان نتوانند به صورت عادی و مشابه دیگر شهرهای مذهبی کشور از این فرصت برای آبادانی استان و افزایش درآمد خود استفاده کنند.
وی یادآور شد: تصمیمات سطح استانی در گذشته نیز اشتباه بوده است زیرا می بایست موضوع تعریف شده و تقسیم کار مشخص در خصوص اینکه چه خدماتی باید توسط مردم و چه خدماتی توسط دولت ارائه شود، انجام می شد.
وی تاکید کرد: تنها در صورتیکه جایگاه و نقش خود را بدرستی تعریف کنیم امکان بهره مندی از فواید اقتصادی اربعین برای مردم این استان وجود خواهد داشت.
نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اربعین باعث معرفی این استان در سطح ملی شده و در توجه به راه های استان تاثیر داشته اما انتظارات مردم را برآورده نکرده است.
میرزایی یادآور شد: در بحث اربعین به گونه ای باید تقسیم کار انجام شود که بخش خصوصی و مردم آنرا اداره کنند و به هیچ وجه نیاز نیست ادارات موکب برپا کنند.
وی تاکید کرد: اصلاح باید از موکب های دولتی شروع شود و لازم است خدمات ارائه شده به زائران توسط مردم و بخش خصوصی و در قبال وجه معقول و متناسب ارائه شود.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و صدور کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند که در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
در این ایام ادارات و نهادهای مختلف با برپایی موکب و در نظر گرفتن تمهیداتی برای حمل و نقل و اسکان، به صورت رایگان به زائران اربعین خدماترسانی می کنند.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.