به گزارش ایرنا، رسول موسایی روز یکشنبه در بیست و سومین جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به تداوم اجرای این طرح افزود: گوزل تبریزیم با نگاه ویژه به مباحث خدماتی سعی در رفع چهره‌های مخدوش سطح شهر و رفع زواید بصری به صورت انبوه از سوی حوزه خدمات شهری اجرا می شود.
وی اظهار کرد: از آغاز اجرای این طرح از اوایل آذر، 5 هزار و 560 دهنه پل غیرضروری و زاید در پیاده‌روها که موجب بروز مشکل در پیاده روها و لایروبی آبروها می کرد، جمع‌آوری شده است.
قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به اینکه کمیته عالی سیما و منظر شهری با تصمیم‌سازی‌های هماهنگ مباحث تبلیغاتی و محیطی شهر را پیگیری می کند، یادآوری کرد: در این طرح وضعیت سرویس‌های بهداشتی با تجهیز و تقویت بنای ساختمانی سرویس‌ها با همکاری بخش‌های خصوصی سامان‌دهی شده‌ است.
موسایی ادامه داد: شهرداری متولی اصلی روشنایی معابر نبوده ولی در این طرح 31 هزار و 150 چراغ و لامپ تعویض شده ‌است.
وی همسطح‌ سازی ‌794 مورد از دریچه‌های خیابانی، نوسازی 394 متر جداول شهر به منظور سامان‌دهی فضای سبز و ایمن‌سازی معابر و جمع آوری 365 کامیون نخاله ساختمانی از سطح شهر دیگر اقدام انجام شده در این طرح ‌است.
موسایی افزود: در اجرای این طرح 3 هزار و 650 تن لجن از داخل کانال های آبرو لایروبی و پاکسازی شد.
نایب رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تداوم طرح گوزل تبریزیم گفت: باید در کنار اجرای این طرح نسبت به فرهنگ سازی با رویکرد 'شهر ما خانه ما' اقدام شود.
سونیا اندیش با بیان اینکه مبنای حذف پل های پیاده رو از معابر باید مشخص شود، افزود: پیاده رو سازی باید به صورت یک شکل اجرا و در مناطق حاشیه نشین شهر توجه ویژه ای به پله های معابر شود.
وی یادآوری کرد: رنگ آمیزی جداول هزینه بر و غیر ضروری بوده و ایجاد حفاظ روی دریچه های موجود در معابر به لحاظ ارتباط با امنیت شهروندان باید در اولویت قرار گیرد.
اندیش، ادامه داد: در برخورد ماموران شهرداری با پدیده دست فروشی باید معیشت و درآمد دست فروش ها مورد توجه قرار گیرد و شهرداری باید در این ارتباط حساسیت بیشتری نشان دهد.
بیست و سومین جلسه شورای اسلامی تبریز در محل عمارت شهرداری برگزار و در این جلسه تعرفه عوارض محلی سال ١٣٩٧ از سوی قائم مقام شهردار تبریز تقدیم رئیس شورای اسلامی این شهر شد.
در این جلسه لایحه واگذاری اتوبوس های ملکی شهرداری به بخش خصوصی بررسی و با پیشنهاد رئیس شورای شهر این لایحه برای بررسی بیشتر و تدوین پیوست های لازم به کمیسیون حمل و نقل ارجاع شد.
در این جلسه همچنین لایحه دو فوریتی کمک مالی شهرداری به تکمیل اثر هنری 'بشیر صلح ' بررسی و مصوب شد در قالب خرید امتیاز نمایش این اثر هنری در تبریز ۲۰۱۸ به آن کمک شود.
اعضای شورای اسلامی تبریز در این جلسه با افزایش ۱۰ درصدی شهریه سرویس های مدارس موافقت کردند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.