به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: اگر تولید تعطیل شود، جوانان بیکار و مشکلات زیادی در جامعه به وجود می آید.
وی تاکید کرد: اهتمام دولت تقویت اشتغال و تولید است، اگر یک طرح تولیدی وضعیت خوبی دارد باید بدهی های خود را بپردازد نه اینکه با دارایی خود سکه و ارز بخرد و در جای دیگر سرمایه گذاری کند.
استاندار ایلام افزود: باید وضعیت واحدهای مشکل دار بررسی شود، اگر حق با سرمایه گذار است با جدیت پیگیر مسائل آن باشیم و اگر حق با دستگاه اجرایی است و واحد تولیدی دارای توان مالی است و حق و حقوق خود را ادا نمی کند، باید از دستگاه دولتی حمایت کرد.
سلیمانی دشتکی خواستار اخذ مشکلات واحدهای تولیدی استان در ارتباط با تولید شد و گفت: هر مکان که حضور پیدا می کنیم از سامانه سامد گرفته تا نماز جمعه و شهرستان ها 60 درصد مشکلات مردمی مسایل مربوط به مجریان واحدهای تولیدی است.
وی خواستار حضور بخش خصوصی و مدیران دولتی در رسانه صدا و سیما و میزگرد زنده شد و گفت: بخش خصوصی بیاید و ما را به چالش بکشد ، ما مجبوریم پاسخگو باشیم، اگر جایی به مدیر به ناحق زور گفته شد، وظیفه داریم از وی حمایت کنیم اما در عین حال مدافع حقوق بخش حصوصی هستیم و نمی گذاریم حق قانونی آنها از بین برود.
وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران و مجریان واحدهای مشکل دار که به عنوان دستور کار جلسه باید مشکلات واحد آنها بررسی شود گفت: مدیر خود باید در جلسه حضور یابد و مجری طرح مشکل دار باید پیگیر مسایل و مشکلات طرح خود شود نباید نسبت به تولید بی تفاوت باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: موانع تولید فقط مشکلات مالی و وام نیست، مواد اولیه ، بیمه، مالیات، تسهیلات بانکی، مسائل زمین و حقوقی و ... می تواند مانع باشد.
ایوب درویشی اظهار کرد: باید ارزیابی از وضعیت واحدهای تولیدی صورت گیرد و مشکلات آنها توسط دستگاه ها احصا و رسیدگی شود، وضعیت بدهکاری واحدهای فعال و نیمه فعال باید مشخص شود.
وی در خصوص مشکلات کارخانه سیمان ایلام نیز گفت: تاکنون هفت مصوبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای کارخانه سیمان مقرر شده باید گزارشی از آخرین وضعیت آنها اخذ و بررسی شود که مشکل اصلی کجاست.
معاون استاندار ایلام همچنین با اشاره به نشست ستاد تنظیم بازار گفت: طی بازدید از میدان میوه و تره بار مشخص شد در مرحله توزیع و نظارت بر قیمت ها مشکل جدی وجود دارد که باید این ایرادات برطرف شود.
درویشی خواستار رسیدگی به ساماندهی وضعیت میوه و تره بار به صورت ویژه شد و گفت: نظارت بر قیمت ها باید از ابتدای توزیع صورت گیرد و نظارت مستمر بر قیمت همه اقلام باید صورت گیرد تا کسی قیمت را افزایش ندهد.
در ادامه این نشست مسائل و مشکلات پنج طرح تولیدی در استان اعم از مالیات، بیمه ، تسهیلات و ... بررسی شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.