مرتضی دارایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش از این، تنها طرح ها و واحدهای مستقر در نواحی صنعتی روستایی برای دریافت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش شامل طرح تسهیلات روستایی می شدند.
وی افزود: وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال برای اجرا در مناطق روستایی، عشایر و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر تحت عنوان اصلاحیه دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام یادآور شد: بر اساس این طرح قرار است موسسات عامل (بانک های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری) با تلفیق منابع برابر با سهم صندوق توسعه ملی به متقاضیان تسهیلات پرداخت کنند.
دارایی با بیان اینکه تسهیلات در روستاهای استان با بهره بسیار پایین ارائه می شود، اظهار کرد: تسهیلات روستایی با بهره پایین فرصت بی نظیری برای اشتغال در روستاهای استان و مهاجرت معکوس است و سیاست دولت حمایت همه جانبه از ایجاد بنگاه های کوچک اقتصادی برای رونق کسب و کار در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور است.
وی افزود: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران استانی چگونگی اعطای طرح تسهیلات اشتغال روستایی بررسی و پس از چند جلسه مورد تایید این کارگروه قرار گرفت.
دارایی گفت: صاحبان طرح ها و واحدهای مستقر در ناحیه ها و شهرک های صنعتی مشرف به شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت استان می توانند از طریق سایت سامانه اینترنتی www.kara.mcls.gov.ir ثبت نام و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.