فرماندار شفت گفت: ترویج پرورش گل‌محمدی و رونق تولید گلاب باید توسط جهاد کشاروزی شهرستان شفت پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه کشاورزی، گردشگری و صنعت سه ظرفیت ویژه شفت برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شوند، گفت: پایداری مشاغل و ایجاد فرصت‌های جدید از مهمترین برنامه‌های دولت برای رونق کسب و کار است.

وی با بیان اینکه سال‌جاری جشنواره گلاب گیلده در این روستا برگزار شد، افزود: ترویج پرورش گل‌محمدی و رونق تولید گلاب باید توسط جهاد کشاروزی شهرستان شفت پیگیری شود و دولت آمادگی لازم برای ارایه تسهیلات و حمایت از علاقه‌مندان مستعد را دارد.

محسنی با اشاره به اینکه ثبت پنیر سیاهمزگی در میراث‌فرهنگی در حال پیگیری است، افزود: باید با حفظ میراث اقتصادی  شهرستان شفت بتوانیم فرصت‌های جدید اشتغال را ایجاد کنیم.

فرماندار شفت احداث مجتمع‌های بین‌راهی روستایی را مکمل طرح بوم‌گردی برشمرد و افزود: روند تغییر کاربری زمین در این طرح برای ساکنان شریف روستا و متقاضیان مستعد این مجتمع‌ها تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه موانع صدور مجوز استخرهای پرورش ماهی زیر یک‌هکتار با دستور استاندار گیلان در حال پیگیری است، افزود: کوتاه کردن بروکراسی‌های اداری به تولیدکنندگان و کارآفرینان کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷۹ طرح اشتغال‌زایی این شهرستان در سامانه کارا به ثبت رسیده، افزود: از این تعداد ۴۷۱ طرح به اشتغال روستایی و عشایری و ۱۰۸ طرح نیز به اشتغال فراگیر اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۶ درصد به روستاییان شهرستان شفت اعطا خواهد شد، افزود: در طرح فراگیر نیز ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان اعطا خواهد شد و طبق برنامه باید تا تیرماه سال‌جاری این مبالغ جذب و پرداخت شود.

محسنی در پایان با اشاره به اینکه مدارس رها شده در سطح روستاها می‌تواند در اختیار  تولیدکنندگان قرار گیرد، افزود : آموزش و پرورش باید ساز و کار این طرح را پیگیری و  اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.