حجت الاسلام علی چراغی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته دوم تیرماه با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده و در این زمینه ستادهایی در سراسر کشور و از جمله این استان برای اجرای برنامه های ویژه این هفته تشکیل شده است.
وی به حوادث و رخدادهای این هفته در تاریخ کشور اشاره کرد و از جمله آنها را سوء ‌قصد نافرجام به حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در 6 تیرماه 1360 توسط گروهک تروریستی فرقان، بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران هفتم تیر ماه 1360 توسط سازمان منافقین و به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان و بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق در هشتم تیرماه سال 1366 و شهادت 110 نفر و مجروح شدن پنج هزار نفر عنوان کرد.
وی به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین در هشتم تیر ماه 1360 و همچنین به شهادت رساندن آیت‌ الله صدوقی نماینده امام خمینی(ره) و امام جمعه یزد در 11 تیرماه 1361 توسط اعضای گروهک تروریستی منافقین و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس در 12 تیرماه 1367 که منجر به شهادت تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن هواپیما شد را از دیگر رخدادهای این هفته در تاریخ کشور برشمرد.
چراغی پور بیان کرد: به همین منظور هفته ای با عنوان بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی می تواند آینه‌ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغگویی قدرت های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.
وی تبیین مبانی انقلاب اسلامی در 2 محور دشمن‌ شناسی و استکبارستیزی، تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفین در سراسر جهان، تبیین ابعاد نفوذ و نفاق و ترویج شئون حقوق بشر راستین ِمبتنی بر موازین الهی و اسلامی را از اهداف تشکیل ستاد این هفته عنوان کرد.
وی همچنین بازخوانی جنایات و افشای اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا در ایران، آگاهی‌ بخشی در خصوص سیاست‌ها و اقدامات خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی، شناسایی و معرفی مجاری و بسترهای نفوذ دشمنان را از جمله رویکردهای برگزاری برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان برشمرد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.