به گزارش ایرنا، محمدعلی اخوان بهابادی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه روسای دانشگاه علمی کاربردی ایلام اظهار کرد: تعداد مراکز علمی کاربردی کشور ابتدا در یک مرحله از یک هزار و 200 مرکز به 941 مرکز و به تازگی نیز به 606 مرکز کاهش یافته و تقریبا نصف شده است.
وی یادآور شد: تعداد مراکز علمی کاربردی در دولت گذشته رشد بی رویه ای داشت بطوریکه از 313 مرکز به یک هزار و 200 مرکز و 16 هزار کد رشته محل افزایش یافت که مشکلات متعددی را برای دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد کرده بود.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: با توجه به مساله مهم اشتغال در کشور در برنامه ششم توسعه مقرر شده است که ظرفیت رشته های مهارتی در کشور از 20 درصد کنونی به 30 درصد افزایش یابد.
اخوان بهابادی افزود: بر اساس آمار اکنون تنها 15 درصد تعداد دانشجویان کشور در دانشگاه های علمی کاربردی و زیرمجموعه های آن به تحصیل اشتغال دارند و رساندن این تعداد به 30 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه با توجه به شرایط کنونی کشور تقریبا غیرممکن است اما برنامه ریزی ها و مطالعات کاملی در این زمینه انجام شده است.
وی تاکید کرد: تعطیلی موسسه های علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی بخشی از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی را کاهش داد و بر خلاف مباحث مطرح شده این موسسه ها هیچ بار مالی را به دولت تحمیل نمی کردند.
وی یادآور شد: از مجموع 12 موسسه تنها 2 موسسه ردیف دولتی داشتند و مابقی از محل شهریه و همچنین ظرفیت های خالی دستگاه ها اداره می شدند.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه دانشگاه ها باید براساس نیاز جامعه و مشکلات موجود دانشجو تربیت کنند، افزود: رشته های دانشگاه علمی و کاربردی منطبق با رشته های شغلی است و دانشجویان بر اساس نیاز بازار و کار تربیت می شوند.
اخوان بهابادی تاکید کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی یکی از بندهای مهم برنامه ششم توسعه است و در این برنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز باید به آموزش‌ های مهارتی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی توجه کند.
وی با بیان اینکه بازار کار فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی تامین شده است، اظهار کرد: بیش از 60 درصد دروس در دانشگاه علمی کاربردی بصورت عملی و در محیط کار ارائه می شود.
به گزارش ایرنا در این آئین، اسفندیار محمدی به عنوان رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایلام معرفی و از خدمات همایون مراد نژادی رئیس سابق دانشگاه تجلیل شد.
پنج هزار و 500 دانشجو در رشته های مختلف در 11 مرکز علمی کاربردی استان ایلام تحصیل می کنند.
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.